Nekromanti Hur f*n ser en tirak ut?

G

Guest

Guest
Ja övertexten säger väll allt, jag är väldigt besviken på modulen Tiraker för man får ingen bra bild på hur dom ser ut.
Ser dom ut som jättegorillor eller som människor med svart hy och hår? Eller som de klassiska orcerna i Sagan om ringen?
Kan någon ge mig en bra förklaring?

Det finns ju bilder i boken

Ett bra exempel på hur en tirak ser ut kan ju vara den stora bilden på det absolut första uppslaget i boken. På sid 8 finns en bild, en fins på sid 28, 34, 37, 40, 58, 68, 79. Räcker inte dessa?

Mvh Victor Palm...

...Som... Bah, kommer inte på något!

Eleas

Hero
"...a dark form, of man-shape maybe, yet greater... flames roared up to greet it, and wreathed about it... its swirling mane kindled and blazed behind it. In its right hand was a blade like a stabbing tongue of fire; in its left it held a whip of many thongs... the shadow about reached out like two vast wings... Fire came from its nostrils..."
Hoppas det kan vara till någon hjälp.

--Björn, bistår alltid

Det kan vara allt från en gorilla med hår över hela kroppen och bara höfskynke, till en svart man med brunt hår, lätt underbett, lite framåtlutad och fina kläder av dyrt snitt.
Själv föredrar jag mina tirakiska rollpersoner som ganska männskilga, oftast ganska trevliga, om än något annorlunda.

Fast Carne var en rolig idè. En 70 år gammal Trukh, som arbetade som Preffessor vid legio Colonans akademi, där han lärt ut allt annat än magi. Han ver dessutom emot våld, och hade hela 20 i PER.

Zippo

Veteran
Själv tycker man att de är bra bilder på dom i Tirak modulen. Men en tirak kan vara från dvärgstorlek till ca 240 om jag nu så kommer ihåg hur lång en frakk är. Så här tänker jag mig en Tirak. En rätt så ljushyad gorilla som har lika kraftig hårväxt på kroppen som dvärgar. Men deras armar är likadant långa som på människor så de rör sig likadant som människor skulle jag kunna tänka mig. De är muskulösa(även Gürder) medans jag ser frakk som extremt muskulösa. De har två huggtänder på underkäket som når upp till överläppen eller lite längre. De klär sig i kraftiga kläder. hmm om de har hår på huvudet eller har skägg vet jag inte, men jag ser dom att inte ha någo skägg och kanske ca 5cm långt hår. De har också klor om jag nu minns rätt, men då är de nån centimeter lång.

Nu gick jag ickså inte på mäster johans moning och såg en Tirakbild som är bra. gå in på den så får du se en vanlig Tirak på http://www.hobbyspel.com/boningen/

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
En kraftigt byggd människa med grova anletsdrag, mörk hy, skarpa hörntänder av varierande storlek samt tjockt hår, vilket kan finnas i flera olika frisyrer (de vanligaste tycks vara långt och utsläppt eller snaggat).

Sedjem ash

Veteran
har du sett i guinnes rekord bok för världens hårigaste fammilj? tankdig den familjen med huggtänder och mer muskler så kommer du rätt nära min bild av dem...

Eleas

Hero
Medges...

Som jag såg det hade han Tirakermodulen hemma. Denna modul är fylld av bilder på just tiraker, märkligt nog, och därför antog jag att han helt enkelt inte föredrog Neogames version, så jag bistod med... en annan. :gremwink:

--Björn

Då är du nog en bit ifrån tror jag. En tirak behöver inte ha mer än kraftig kroppsbehåring.
Å andra sidan så kan dom säkert ha så mycket (jag vet inte hur mycket du pratar om men iaf)

Lord decado

Veteran
Re: Det finns ju bilder i boken

Jag använder bilderna från KV... den första altså. Vet inte om denna teori stämmer men så spelar jag, marnakh mänsklig storlek lite kraftigare men i stort sett inte mycket annorlunda än en kraggbarbar (tänker på styrkan).
bazirk bara lite värre medan frakktruhker är avskydda över hela mundana ( detta mest för spelandans skull) .
Om man spelar en frakktruhk får man gömma sig i skogen!!!