Genesis said:
Jag tycker att det är synd att inte utbildning har fått mer genomslag bland rollspelsmakare. Grey Ranks är nog det enda rollspel jag känner att jag skulle få riktigt mervärde ifrån, i form av utbildning. Mer sån't!
När jag tänker "utbildning" och "rollspel" så tänker jag ganska ofta på Maleficior och hand fantasy-jack-the-ripperkampanj. Ju mer jag funderar, destop mer nyfiken blir jag; han brukade ju snacka om att han lärt sina spelare/deras rollpersoner om allehanda kriminaltekniker, och såhär med lite distans till den horribla diskussionsteknik karln hade så blir jag faktiskt mer och mer nyfiken på hur han faktiskt körde. var det typ den tråkiga varianten, där spelarna helt enkelt tvingades läsa informationsblad, eller lät han rollpersonerna agera i en pedagogisk kontext, fick rollpersonerna upptäcka och lära sig saker, och därmed indirekt spelarna?
Jag skulle vara asintresserad av att veta mer om hans prestationsrollspel och av hans rent konkreta tekniker - och av hur hans kampanj faktiskt såg ut. Synd att han inte ville dela med sig och inte egentligen verkade intresserad av att diskutera utom för att skryta och raljera, för jag är nästan helt övertygad om att denne excentriker var något på spåren, som vi andra inte nosat på ännu.