Nekromanti Hur fixar man ett hästrace rent speltekniskt?

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Hej!

En rollperson ska delta i ett hästrace med sin häst. Sträckan är cirka 100 mil, från Muhad till Momolan. Hur löser man det rent speltekniskt?

Hälsningar
Henrik
 

Belkor

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
99
Location
Östersund
Jag skulle kunna tänka mig något i stil med:
SIST DEN DIT ÄR EN SAFTIG RÖV!!!

Seriöst på en sån lång sträcka så är det vell bara att rida och den som klarar mest utmattning och så kommer helt enkelt fram först eftesom han behöver sova mindre. :gremsuck:
Annars så kanske man kunde göra nåt motståndsslag mot FÖR eller nåt...? :gremconfused:
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Camelball Run?

Jag skulle göra det som en serie dagsetapper (vet inte hur många det blir) där man slår ett Rida-slag per dag, precis som vid vanlig förflyttning. Räkna ihop effekterna för varje deltagares alla slag och den som då har flest vinner racet.

Alternativt kan man sätta sig och räkna rent matematiskt och geografiskt hur lång tid det tar för den och den hästen att ta sig mellan punkterna enligt en optad väg.

Hur som helst låter det som ett mycket spännande uppslag! Coolt.
 
Top