Nekromanti Hur går det med nya western?

Derlon

Veteran
Nu har det gått ett tag sedan Tove och Anders hördes av på forumet! Sist de var aktiva gläntades det lite på dörren och man fick reda på att man bland annat i framtida produkter kommer att jobba en del med tidningar som "Handsouts". Man sa också att man inte spikat alla regler men att man höll på med diverse speltest. Nu borde man väl ha speltestat nångång och därför kanke man kan tänkas att glänta lite på dörren igen. Så att en stackars utomstående får lite att gotta sig åt i väntan på... Om inte annat kankse man kan få Örnie att försäga sig om nått.

Örnie_UBBT

Swordsman
Hm, få se vad jag kan bjuda på... har precis avslutat en större artikel till nästa Fenix som handlar om Yuma Territorial Prison i Arizona, inkulsive två äventyrsuppslag, sex SLP och såklart en karta över fängelseområdet.

När det gäller regelboken, hmm... jag har själv skrivit helt nya regler för det övernaturliga - många tycker kanske inte det passar i Western, men jag tycker det ska finnas där för den som vill använda det (precis som tidigare är övernaturligt-reglerna såklart friviliiga). Jag har fokuserat på att få övernaturliga makter att fungera så som folk i Western-eran trodde att de fungerade. Förutom info om präster/predikanter och shamaner ingår i nya Western också info/regler om voodoopräster, s k houngans, och voodooreligionen...

hälsar
Örnie i försägartagen

Derlon

Veteran
Att ha tillgång till "bra" regler för religion/övernaturlligheter är en styrka i vilket spel som helst. Ser speciellt fram emot regler för Voodo. Även om jag anser att kyrkan och Gud är det som härskar i Western skadar det inte med ett och anat övernaturligt inslag av skräckkaraktär om än väldigt sällan. Rätt spelat kan sådana händelser snarare förhöja känslan än sänka en kampanj.

MDF

Veteran
det går at hitta på lite själv också, men det skall vara så bra skrivet som möjligt och kanske till och med att man själv spel testar det.
exp: om de har shamanism som jag hoppas på så kan man använda sig av dessa förmågor och bara konventera om dom till voodoo.