Drakvrede
Swordsman
Jag har läst igenom Eons magiregler och kan den ganska bra. Dock finns det i dessa regler en ganska stor miss, om du frågar mig. Detta är den rent rollspelsmässiga biten, nämligen vad gör en magiker då denna t.ex. alstrar ett filament? Sjunger han magiska visor? Gör gester? Åkallar gudar? Viskar magiska ramsor? Filosoferar? Eller vad är det magikern gör? Vad är det hos magikern, dennes faktiska handlande, som får alstringen att ske? Visserligen kan man ju hitta på egna saker själv, men det vore sannerligen intressant att få några exempel. Och detta gäller då speciellt för de olika magiska sällskapen!
Detta är ju en rent rollspelsmässig och inte regelmässig del av magin, men det innebär inte att den är ointressant, menar jag. Så det vore sannerligen skoj med sådan information i en eventuell Eon II, eller omskrivning av Mystik & Magi.
// Drakvrede
Drakvrede
Detta är ju en rent rollspelsmässig och inte regelmässig del av magin, men det innebär inte att den är ointressant, menar jag. Så det vore sannerligen skoj med sådan information i en eventuell Eon II, eller omskrivning av Mystik & Magi.
// Drakvrede
Drakvrede