Jag är sugen på att göra ett försök i grottkrälandets ädla konst. Jag har tänkt efter lite och de saker jag kommer på som kan vara roliga att ha med i en "dungeon" är dessa:
-Strid, dvs. monster
-Utforskning av gamla ruiner, nya platser etc.
-Gåtor/problemlösning
-Fällor
-Skatter
-Slutboss
De med mer erfarenhet kanske kan lägga till fler saker?
För mig verkar typiskt grottkräl gå till så här (i grova drag):
In i grottan, slåss mot invånarna, undvika fällor, lösa problem, utforska varje vrå, döda det stora monstret, bära ut skatten.
Naturligvis kan man slänga in mer interaktion med olika SLPs och grupperingar men i stort sett så är det här grottkräl för mig.
Det jag behöver hjälp med är tips på vad en bra grotta ska/kan innehålla. Hur gör man för att varje grotta inte ska bli den andre lik?
Finns det några bra hemsidor/böcker med tips och förslag på vad man kan göra?
Jag har egentligen aldrig använt mig av fällor eller hinder av typen gåtor/pussel, var hittar man inspiration för sånt?
Tack på förhand
-Strid, dvs. monster
-Utforskning av gamla ruiner, nya platser etc.
-Gåtor/problemlösning
-Fällor
-Skatter
-Slutboss
De med mer erfarenhet kanske kan lägga till fler saker?
För mig verkar typiskt grottkräl gå till så här (i grova drag):
In i grottan, slåss mot invånarna, undvika fällor, lösa problem, utforska varje vrå, döda det stora monstret, bära ut skatten.
Naturligvis kan man slänga in mer interaktion med olika SLPs och grupperingar men i stort sett så är det här grottkräl för mig.
Det jag behöver hjälp med är tips på vad en bra grotta ska/kan innehålla. Hur gör man för att varje grotta inte ska bli den andre lik?
Finns det några bra hemsidor/böcker med tips och förslag på vad man kan göra?
Jag har egentligen aldrig använt mig av fällor eller hinder av typen gåtor/pussel, var hittar man inspiration för sånt?
Tack på förhand