Nekromanti Hur gör ni vid fummel av Bön? (DoD6)

jonix

Warrior
Frågan är ställs till de som spelar DoD6.
Jag får ta och erkänna att jag inte hade varit i kontakt med "Kim" så hade jag aldrig funderat på det, bäst att ta reda på hur ni andra DoD6-spelare gör innan det drabbar mina RPn...
Som nödlösning säger jag så länge att guden blir irriterad och man kan inte be en maktbön på två dagar + att man måste göra någon form av gottgörelse.
Hur låter det?

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134

Archer

Swashbuckler
"Som nödlösning säger jag så länge att guden blir irriterad och man kan inte be en maktbön på två dagar + att man måste göra någon form av gottgörelse."

Beror nog på guden i sig. En förlåtande gud kanske inte blir arg, eller ger några sådana negativa saker.
Men det är nog möjligt att prästen misslyckades med sin bön på grund av en svacka i sin tro på guden (vilken kan vara olika länge), och att han blir motvillig till att försöka använda böner på ett tag. Han kanske till och med börjar tvivla på gudens existens. Han tvivlar definitivt på om han har en tro stark nog för att vara värdig att vara en präst.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)

jonix

Warrior
Re: Låter helt ok...

...men fummel är fummel och det du beskriver tycker jag låter som ett "vanligt" misslyckande...men ok...

Kanske guden missuppfattar bönen eller prästen i fråga ber fel? Så något annat händer... (givetvis så nära motsatsen som möjligt...)

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134

Dart

Warrior

Hmm.. ska spela med en präst snart tål att tänka på det där. Det där med att guden missförstår bönen så kan det ju hända att den drabbar prästens vänner istället för hans fiender om den har en negativ effekt.

Eller säg om en präst ber om Stormes sköld eller vad den heter så tror prästen att bönen har fungerat och att skölden existerar men när det väl kommer till kritan så är dne verkningslös. Sen bör ju prästen börja tvivla på sin tro och ställning i gudens ögon.

Det där med att prästen skulle förlora tron bör ju inte hända präster som har trängt djupt in i gudens lärdomar t.ex alla över nivå utövare. Dom borde väl snarare tro att dom har gjort något fel och försöka gottgöra detta genom att be extra mycket trosböner eller offra något åt guden.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."

Master_Z

Swordsman

Om det är en ond gud är det bara att skicka ner en blixt så att prösten dör, whohahahahaha

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beauty is in the eye of the beholder"

Rickard

Urverk speldesign
Ber till en annan gud? [NT]

/[color:green]Han</font color=green> som behagar skämta

Archer

Swashbuckler

Vid ett vanligt misslyckande tappar troligtvis inte prästen tron på sig själv eller guden. Guden har helt enkelt inte tid eller ork/bry sig att bistå sin tillbedjare. I och med att prästernas "magi" kommer från gudarna själva så tycker jag det inte är självklart att en bön ska fungera. Det gör den bara om guden/gudarna är villiga att bistå sin tillbedjare.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)