Nekromanti Hur gör vi wrnu odödligt?

walium

Ganska töntig, faktiskt
De som har hängt här ett tag har säkert lagt märke till att wrnu:s existens som diskussionssida för rollspel i grund och botten bygger på ideelt arbete ifrån en handfull ganska anonyma herrar. Hela sidan har sin grund i en persons fantasi och flit och Gardener är fortfarande forumet motor. Tyst puttrar han på bakom kulisserna och märks egentligen ganska sällan. Men man kan fråga sig om det egentligen är hållbart att i längden driva wrnu på detta sätt för vad händer när Gardener får mer saker att göra? Kommer någon att avlasta honom? Vet vi egentligen hur mycket arbete som krävs inte bara för att underhålla sidan men även för att uppgradera den? Det är egentligen ganska otroligt att wrnu har existerat så länge som det har gjort men vad ska vi göra för att det ska förbli en levande och välskött sida?

seinet

Swashbuckler
Tanken är väl att redaktionen, som förnyas hela tiden, skall arbeta för att hålla Rollspel.nu igång. Det är användarnas uppgift att se till att sidan fylls med innehåll, alla användare kan skicka in artiklar och nyheter och annat smått och gott. Redaktionen ansvarar för att det här är möjligt och att det är rollspels-relaterat material som publiceras.

Med den här synen har Rollspel.nu inga överlevnadsproblem, det hänger hela tiden på engagerade användare och en levande redaktion. Såvitt jag vet så kommer en redaktionsmedlem bytas ut så fort intresset för posten svalnar.

Min uppmaning till alla som skriver långa inlägg om världsnyheter och deras tillämpningar i diverse rollspel, lägg upp det som artiklar istället och håll på så sätt sidan levande.

/Seinet Wintermute - Borde egentligen sova nu

Johan K

Gammal & dryg
Jo, det är väll beundransvärt att det ändå hållt på så länge som det ändock har gjort här på wrnu.. Hoppas verkligen att det håller på länge till !
Hur man förnyar sidan, jadu,.. Viktigast är väll inputt ifrån alal som här här & kläcker idéer.
Sedan så för att avlasta vor gode Gardener så hoppas jag att det finns folk som är villiga att hjälpa till när det behövs, vilket jag tror att det finnes här.
I övrigt för att hålla sidan levande så beror det lite på att folk är villiga att skicak in matriel, nyheter & sådant.

/ Johan K, som hoppas att man dragit ett litet strå till stacken..

walium

Ganska töntig, faktiskt
Uppenbarligen är det här ingen prioriterad fråga

Är det så roligt att gnälla och så tråkigt att vara konstruktiv? Eller är det ingen som läser på det här forumet numera?

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Uppenbarligen är det här ingen prioriterad frå

Jag har ingen aning om vad vi ska göra för att avlasta Gardener. Det är inte tråkigt att vara konstruktiv, men svårt. :gremsmile:

/Dimfrost

Troberg

Sinister eater
Re: Uppenbarligen är det här ingen prioriterad

Är det så roligt att gnälla och så tråkigt att vara konstruktiv? Eller är det ingen som läser på det här forumet numera?
Mitt enda svar var ungefär vad jag avser att göra för RPG Lab (och för den delen min digitala kultursamling), nämligen testamentera den till någon som jag tror är lämplig att ta över i händelse av mitt frånfälle. Jag tyckte dock att det lät lite negativt, så jag lät bli.

dream

Hero
Tid är alltid alltid en stupstock!!! Jag kan inte uttala mig om denna sidas speciella fall, men generellt måste det vara användarna som driver sidan, skriver artiklar, inlägg, nyheter etc. Så mycket som möjligt av underhåll, teknik och sådant måste vara automatiserat.

Surt att jag inte har fler råd, men så ser allt ideellt arbete ut.