Re: Duplexskrivare (nästan OT)
38 kilo!? Jäklarnsch! Är den stor som ett hus? Måste man ha den i ett eget rum, kedjad till golvet? Låter den som ... Godzilla?
Nej, nej respektive nej.
För att förtydliga, den tar upp ett helt hyllplan i lagerhyllan som jag använder som "serverhylla" i garderoben. Det är en skitbillig lagerhylla för 99 spänn med fem hyllplan. Jag var tvungen att höja upp planet ovanför skrivaren ett snäpp för att ha plats för skrivaren. Det får inte heller plats något annat på hyllplanet om man vill använda den manuella matningen eller ha plats att byta toner.
Jag har den i garderoben, men den är inte kedjad. Den står i garderoben eftersom jag har datorn i vardagsrummet, och är, tja, stor som fäen men inte ett hus, och inte helt vacker att ha i ett vardagsrum. Den behöver inte vara kedjad till golvet. Den är tung nog att stå kvar även om det blåser ute.
Just den här modellen har inbyggd nätverksserver. Det innebär att du inte behöver ha den inpluggad i någon dator, utan det krävs bara lite TP-kabel och en router eller switch, så den kan stå nånstans där den inte är i vägen.
När den inte används så är den knäpptyst. När nånting ska skrivas ut så rasslar den en del och surrar och viner, men blir sedan tyst och snäll igen.