Nekromanti HUR gick COLONIEN under?

Hejsan!

Jag undrar en sak, hur gick det forna riket Colonien under? Någon som kan ge mig en i sanning UTFÖRLIG beskrivning, jag menar, kanske kopiera från någon sida om det står om "colonien"; jag vill gärna veta detta och det ska vara UTFÖRLIGT, jag behöver få veta det.

Med vänliga hälsningar, Aralion Ravathon, Cavalles av Jargien.

"En DVÄÄÄÄÄÄRG, USCH!"

Krille

Super Moderator
  • Kejsarstaven försvann. Därmed kunde man inte utse en ny kejsare, och därmed tog magikraterna över styret tills staven kunde återfinnas.
  • Jargiska imperiet uppstod och blockade all vidare expansion. Därmed kunde inte Coloniens ekonomi fortgå, eftersom den var beroende av militär expansion.

maldino

Veteran
bara ett litet tillägg...

OK, det var tydligen min tur att dra den gamla vanliga Aralion. Det står annars en hel del om det äldre Colonans fall och dess historia i Legender&Hemligheter.
Och för att passa på att göra lite reklam för den kan jag säga att det är en bok som jag anser att Neogames har lyckats med, den var en Aha upplevelse.

samiis

Warrior
Re: bara ett litet tillägg...

Har colonan något att göra med colonien?

Har inte hört något om Colonien, hade varit kul o veta när det fanns och var... ??

har inte hittat något om det i L&H...

Jokimmolator

Veteran
Men eftersom Aralion ej är SL...

...får han inte läsa Legender och Hemligheter. I egenskap av allomfattande SL har jag gjort vissa regler. :gremwink:

samiis

Warrior
Coloniska imperiet=Colonan=Colonien?

:gremconfused: :gremconfused: :gremconfused:

är det nån skillnad på de två första?

(o jag som trodde att jag visste allt om Colonan...)

storken

Warrior
Re: Coloniska imperiet=Colonan=Colonien?

vad jag vet så är Colonan resterna av det Coloniska imperiet. Colonien är så vitt jag vet ett missförstånd, en felskrivning eller något annat liknande.

Re: Men eftersom Aralion ej är SL...

...får han inte läsa Legender och Hemligheter. I egenskap av allomfattande SL har jag gjort vissa regler.

Jaja men bäste herr Jokimmolator!

Jag är inte SL, men jag vill endå veta lite om Colonien, skälet mitt vet du redan.....Om inte annat så får du fundera ut det! Hennes namn börkar med D och slutar med Ioli :gremsmile:

//Aralion Ravathon, slav under en grym SL :gremsmile:

Re: Men eftersom Aralion ej är SL...

...får han inte läsa Legender och Hemligheter. I egenskap av allomfattande SL har jag gjort vissa regler.

Jaja men bäste herr Jokimmolator!

Jag är inte SL, men jag vill endå veta lite om Colonien, skälet mitt vet du redan.....Om inte annat så får du fundera ut det! Hennes namn börkar med D och slutar med Ioli

Tänker bara tillägga i denna tråd att nu börjar det ju brännas, Legender och Hemligheter, Carwelan...hehe, inte illa! Men än har vi (dina rollspelare), ett tag kvar innan allt är löst :gremsmile:

Urrk , en DVÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRG!"
Aralion Ravathon , Cavalles av det Jargiska Kejsardömet och förälskad i Dioli!