Nekromanti Hur gick det för Elwe "När rollspelsgänget..."

Johan K

Gammal & dryg
Säg det...

Hur gick det sedan?
Är nog en såndär obotlig drömamre som gilalr glada slut på saker & ting. Så man får ju verkligen hoppas att det gick bra med det.
Det vore ju sanslöst trist om det inte gick bra ju !!

Muggas

Hero
Elwes öde är ovisst...

Jag kom ihåg det där inlägget och undrade också över det. Eftersom Elwe inte skrivit mer kan det antingen vara så att han är för upptagen med att spela (vilket vi som hänger här tydligen inte är :gremwink:) eller att spelgruppen splittrades. Jag hoppas att det gick bra för honom och hans spelgrupp.

Idag skulle jag aldrig tolerera att man låter en enda person diktera villkoren för resten av gruppen, men nu är jag ju lite äldre och visare. När jag var grön och spelade mina första spelmöten så hade vi en spelledare som styrde över alla, både i och utanför rollspelet och favoriserade samma spelare hela tiden. Vi andra var en bunt försynta spinkiga tonåringar som inte sa ifrån och accepterade nästan allt. Detta ledde slutligen till att spelgruppen splittrades. Några fortsatte sporadiskt, men ingenting var sig likt och mitt rollspelande har inte riktigt hämtat sig sen dess.

Jag tror att de första spelmötena är viktiga för ens fortsatta intryck av rollspel. Nu har jag en annan helhetsbild av hur jag tycker att det bör gå till, men det dröjde många år innan jag fick tillräckligt många influenser från andra håll för att omvärdera min syn på rollspel. En hel del av er andra har säkert trevliga minnen av era första spelsessioner.

Hur var dina första spelmöten, positiva eller negativa?

DODswe4

Hero
Re: Elwes öde är ovisst...

Jag kan ju säga att mina förstaintryck var riktigt trevliga, med min store bror hans kompis och några till kompisar uppe i fjällen. Men brorsan har slutat spela rollspel och hans kompis lumpar. så nu kör jag på i två andra grupper. Vilka har lite anorlunda karaktär. Men du ahr nog rätt att man ser olika på rollspel beroende på första gången.

Lindenius

Swashbuckler
Positivt och sedan positivare

Min första kontakt med rollspel var absolut positivt. Vi lirade mitt på dagarna och varvade rollspelandet med att springa ut och spela fotboll eller göra något annat skoj.

Efter mitt... hmmm beklagliga uppehåll... började jag spela med grupper som kommit ganska långt i sitt förhållande med rollspel, och det blev en riktig ögonöppnare.

//erik. använder linser

Johan K

Gammal & dryg

Hur var dina första spelmöten, positiva eller negativa?
Mitt 1:a möte var skitskoj !!
Tror att vi satt & lirade i typ 7-8 timmar, eller nått sådant. Så det var helt klart en smakstart om man säger så...

/ Johan K, som måste till jobbet nu....

Balderk

Swashbuckler

Jag kommer inte ihåg första gången jag spelade rollspel, bara att det är snart tio år sedan (När jag var tio, fyller tjugo 14 Mars 2005). Däremot kommer jag ihåg att jag på den tiden hade väldigt roligt och jag spelar med ungefär samma grabbar fortfarande (Men det är väl ca 10 olika personer jag spelar med, finns inga klara definitioner i spelgrupper och sånt för oss... De som är med är med). Vissa av dem jag spelade med har dock slutat spela, och vissa lirar med andra.

Men att jag från början hade så roligt var nog mycket positivt. Särskilt under den period jag inte spelade så mycket (varför vill jag inte gärna gå in på, kände mig ganska nere under den perioden i mitt liv), eftersom jag lyckades behålla intresset och ville börja spela igen då jag fick chansen. Hade jag inte haft så roligt innan hade jag nog lagt ned för gott och satsat på idrott istället.

/Balderk