Nekromanti Hur hålla sig à jour på alla crowdfunded projekt?

lupmet

Swordsman
Det verkar som att alla nya rollspel finansieras genom Kickstarter, Fundedbyme, Indigogo osv. men hur håller jag mig enklast à jour med vilka projekt som drar igång? Finns det blogg(ar) där några håller koll på flödet eller behöver jag kolla femtioelva olika sidor varje månad för att se vad nytt som har kommit? Hur gör ni andra för att få upp ögonen för nya rollspelsprojekt? Jag har hört talas om en del via olika forum men det är mycket som är ointressant och det är lätt att missa guldkornen. Någon som har någon bra idé?

Bolongo

Herr Doktor
Kickstarter har en ganska bra sökfunktion. Du specificerar Tabletop Games, och sedan sortering - jag föredrar antingen End Date (för att se projekt som slutar snart först) eller Launch Date (för att se de nyligen startade projekten först).

Indiegogo är värre. Dels för att det är så många skräpprojekt ("hjälp mig köpa en spelkonsol"), dels för att de inte har någon mer finfördelad kategori än Gaming (så du får se alla dataspel också). Men du kan fortfarande sortera likadant som ovan, fast det heter Final Countdown respektive New This Week.

Fundedbyme är generellt en dålig service. Men de har så få projekt att det åtminstone är lätt att få en överblick...

lupmet

Swordsman
Tack, men det var det jag var lite rädd för - att jag behöver plöja igenom långa listor på söksidor där jag får med "irrelevanta" saker (som t.ex. datorspel) och där jag får föra någon form av bok på vilka projekt jag redan har sett och förkastat. Jag hoppades på att det skulle finnas någon halvvettig blogg e.dl. där någon eller några filtrerade åt mig. :) Det finns ju flera bloggar etc. som recenserar de bästa apparna till mobilen, så varför inte för rollspelsprojekt?

De tre jag nämnde är de tre jag känner till, finns det andra bra som jag behöver hålla koll på? Det gäller även för svenska projekt såklart.