Re: Hur hanterar man spelledarens syn på stereotyp
Så man ska inte säga någonting? Inget socialt kontrakt? Man ska i tysthet antingen lida lite grann men bita ihop och ta det jobbiga fast det i längden kanske bara skapar ovänner mellan vänner? Eller så ska man bara säga "Nej, det här går inte, det är inte roligt att spela med dig" och sen gå hem?
Nä. Fattarman att påförhand att det inteär roligt såska man inte gådit tillattbörjamed. Sen så får man väl sjävl välja om man förklarardet med "nä jag passar denhärgången" eller "nej du är en ond galning" liksom...
Sociala kontraktet är ju just nämligen att accpetera varanns oliktheter, som tillexempel dom andra gör närdu är jättegenusmedveten fast dom inte tycker det tillför nått (om du nuär det. Det låterså.).
Liksom du låter mycket som (OBS låtersom! Detär inte meningen somen diss, bara en beskrivning av hurdet argumentet framstår) övertygad om attdu har rätt till att hadet pådittsätt jämt, "entitled" sägerman på engelska, jag kommer inte på ett svenskt bra ord justnu. Dufår väl köpa att folk är olika och bryr sej om olika saker, intealla tycker samma somdu? Eller somsagt ifall du inte klararav detta så får du väl tacka nej dengången då.
Igen alltså: socialakontraktet är att detär lika för alla, man gå med på varanns oliktheter, och ifall du föväntnar dej att domandra ska göra det fördej men inte att du ska behöva göra samma då är det faktiskt du som bryter motdet. Om du blir ovänner med domandra ilängden föratt du måste följa samma socialakontrakt som dom så faktiskt skulle jag föreslå att du tänkeröver din inställning till dina egna ideologi.