Nekromanti Hur hittade DU hit till den här sidan ?

Johan K

Gammal & dryg
Kom & tänka på hur man hittar den här sidan... Eftersom vi har ju användare från iaf 3 länder, förutom Sverige.
Kan ju vara lite skoj att veta, jag är iaf nyfiken på det.

För min del så hittade jag hit av en slump runt -98, tror jag iaf. Sidan var iaf duktigt annorlunda än vad den är nu iaf.

Insignia

Swashbuckler
Jag skickades hit från flera olika håll innan jag kom mig för att faktiskt läsa forumet. Någon sorts maffia bestående av Rollspelssmedjan, NeoGames och Codex. De är alla ute efter mig :gremcrazy:

Troberg

Sinister eater
Tamshan ljög ihop något jag sagt om Magnus Seter, sedan skickade han ett mail och där det stod "Titta vad det står om dig" (jag visste inte att han var Tamshan, jag kände bara honom under hans riktiga namn).

Självklart var jag tvungen att försvara mig och reda ut missförståndet.

Nu är skadan skedd och ni blir inte av med mig... :gremcool:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag såg några vänner som höll till här och som den wannaben jag var (är?) så var jag ju tvungen att registrera mig här jag med. Skrev några inlägg och smått tävlade med Douggie om vem som kunde få flest inlägg... Jag vann... :gremsmile:

Efter ett tag (bland annat efter en utskällning av Johnny ) så tog jag det lite lugnt och började skriva några seriösa inlägg iaf... och nu är jag här! :gremsmile:

Helmgast
Allt är Silversurfans fel!

Han hade fått läsa i Codex om sidan, och senare lurat hit mig. Han försvann, men jag finns kvar. (Och så spelar jag inte me honom längre, sedan ett år tillbaka.)

Nightowl

Champion
Dom som gav ut serietidningen Anders Blixt, Two-Fisted Game Designer tyckte han behövde en sidekick som var yngre än trettio för att locka fler läsare, och jag stämde in på den beskrivningen på den tiden, så jag började hjälpa till lite med Gondica i bland. Den här portalen har det officiella Gondica-forumet, så jag började hänga här i stället för att skriva klart min magister, söka jobb och sköta det jobb jag fick ändå, i den ordningen.

Och på den vägen är det.

Erik

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag tror jag ramlade in nån gång runt den tiden också. Jag vill minnas att layouten var grön på den tiden och att sidans logga av någon outgrundlig anledning hade "WWW" i versaler medan "rollspel.nu" var i gemener.

Quan'talis

Swashbuckler
Länge vandrade jag i ödemarken. Jag hade lämnat min klan för en tid, därtill manad av en dröm. Varje natt drömde jag samma sak; ett väldigt träd mitt i de öde landen, med grenar som sträckte sig ut över världen och rötter som sträckte sig ut under den. Varje morgon vaknade jag före gryningen, med en egendomlig känsla av att jag saknade något.

Till slut, en tidig morgon innan daggen fallit, gav jag mig av. Jag lämnade mitt spjut och min sköld i grottan; den som jagar en dröm bör inte vara beväpnad. I tre dagar vandrade jag med solen på min vänstra sida i gryningen, och på min högra sida när natten föll. Den fjärde dagen nådde jag en gammal korsväg, och satte mig ner för att vänta på natten.

Den natten drömde jag ingenting, men när jag vaknade befann jag mig i skuggan av ett träd.

(fast egentligen hittade jag sidan bland 'bookmarks' på det lokala bibliotekets kunddator. Men tala inte om det för någon)

JPS

seinet

Swashbuckler
Tror det var via NeoGames hemsida, jag letade information angående Neotech har jag för mig och kom till ett forum på en grönaktig hemsida, forumet på den tiden arkiverades titt som tätt och det var vanligt med "Jag var först"-inlägg då det precis hade arkiverats och ett tomt forum fanns på plats. Tror fortfarande det kan tänkas finnas ett "Jag var först"-inlägg låååååångt tillbaks på dessa forum nu med. :gremwink:

Fast blev man, mycket trevligt folk fick man diskutera med och det får man fortfarande. Tack alla trevliga folk!

/Seinet Wintermute - Hade en rolig Datakommunikationslaboration idag (PC LAN)

Johan K

Gammal & dryg
Fast blev man, mycket trevligt folk fick man diskutera med och det får man fortfarande. Tack alla trevliga folk!

At det finns trevligt folk här ja !! Tänka va´mycket trevliga tipps man har fått härifrån !!

Johan K

Gammal & dryg
Tårögd !!

Fasen, man blir ju nästan tårögd när man läser det !!

w176

Förlorad dotter
Satt och gick egenom länksamligen på sidan i jakt på något för länge sesan glömt och såg rubiken Webbforum och sen skötte den allmänna nyfikenheten resten.

/Elin fyller 17 idag

Sodivra

Champion
Testade att knappa in "www.rollspel.nu".. Eller så kanske jag sökte på rollspel med google?
Kanske tittade jag lite på de gratis rollspelen innan jag lurkade på forumet i kanske en vecka eller två.. Oj, det var tider, det.. Forumet var alldeles nytt och okänt, och jag lurkade verkligen. Det var oerhört spännande att befinna sig på gränsen mellan gemenskapen och ingenting.. Iallafall när jag ser tillbaka på det. :gremsmile:

Sedan skrev jag ett inlägg om mitt rollspel. Jag började på rollspelsmakarforumet. :gremsmile: (Yay!) Det var det, DoD-forumet och Eon-forumet jag hängde på. Ville kolla om rollspelsforumet var något att ha.. Och tittade in.. Jaså, är det sådant de skriver där? Det tog ett tag innan jag vandrade dit..

Nu fick ni lite annat prat om forumet också. :gremsmile:

/Arvidos, som visste att Elin fyller 17.

Rickard

Urverk speldesign
Codex [MBII (mest blaj i inlägget)]

När jag kom hit kan ni läsa till vänster.. Jag var aktiv på ett Deadlandsforum (www.gamesdomain.com) och det tog ett tag innan jag kom på att det även kunde finnas forum på svenska.. Jag tyckte då att jag hade massor av gigantiska DoD-kunskaper som världen inte kunde vara utan, så när jag såg i Codex att det fanns ett svenskt forum drog jag hit... och kvar är jag, trots detta inlägg..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] gratulerar w176 på födelsedagen