Hur hittar jag motiv till 25x10 ram?

Ymir

Nybliven Stockholmshipster
Jag köpte nyligen på Myrorna en fin, extremt avlång liten tavelram på 25x10/10x25 cm.

Detta är uppenbarligen ett normalt mått på tavlor, då BGA har det i sitt standardsortiment.

Men jag kan för mitt liv inte hitta en enda liten poster, affisch eller pappersbit med motiv i det formatet på nätet.

Så vad tusan används det till egentligen? Varför finns det bland standardmåtten hos BGA?

Hur hittar jag något att sätta i min lilla ram?

clarence redd

FrostByte Books
Jag köpte nyligen på Myrorna en fin, extremt avlång liten tavelram på 25x10/10x25 cm.

Detta är uppenbarligen ett normalt mått på tavlor, då BGA har det i sitt standardsortiment.

Men jag kan för mitt liv inte hitta en enda liten poster, affisch eller pappersbit med motiv i det formatet på nätet.

Så vad tusan används det till egentligen? Varför finns det bland standardmåtten hos BGA?

Hur hittar jag något att sätta i min lilla ram?
Klurigt format. Det finns en art nouveau-konstnär som heter Alfons Mucha (stavas Alphonse ibland). Han jobbade mycket med höga, smala bilder och gjorde en hel del fina reklambilder. Många illustratörer är väldigt förtjusta i hans bilder. Ganska speciell stil, som inte passar överallt.

Finns också på Poster Lounge:

IMG_0547.jpeg

IMG_0548.jpeg