Nekromanti Hur hittar man Indierummet?

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Letade förra året på Gothcon men lyckades inte lokalisera konventets mest intressanta rum. Vägbeskrivning någon?

Lightshy

Hero
Man går till den gamla garderoben, går in i den, trycker sig förbi kläderna och kommer ut på andra sidan...

Rickard

Urverk speldesign
Man tankar ned appen och så kan man öppna den för att se hur långt ifrån indierummet man befinner sig.

IcarusDream

Anti-populist
Du lämnar ett silvermynt vid den övergivna brunnen i Hjo. Sedan eldar du lite cederträ i ljuset av årets fjärde fullmåne. Tag askan, blanda samman med blodet från någon född den 17:e september 1979. Sedan säger du "Debracy" tre gånger i spegeln på toan andra toan inne i matsalen på Hvitfeldska så kommer Anders Bohlin och hämtar dig i sin tweedkavaj, ridandes på hans flygande dammsugare.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Om ingen av ovanstående metoder låter nåt vidare så kolla i källaren på huset där butikerna hänger.

zonk

muterad
Hm. Känns som det finns potential till fler spontanbesökare med nån slags metod för att leda dem rätt...

Hellzon

Långsamma Vargen
DeBracy;n221554 said:
Om ingen av ovanstående metoder låter nåt vidare så kolla i källaren på huset där butikerna hänger.

I fell into a burning ring of fire
I went down, down, down, and the flames climbed higher
And it burned, burned, burned the ring of fire
The ring of fire

Lukas

Mannen i Gult
zonk;n221555 said:
Hm. Känns som det finns potential till fler spontanbesökare med nån slags metod för att leda dem rätt...

Ja det är ett återkommande problem att folk inte hittar till oss. förra året blev det inte bättre av att det även fanns ett indiebrädspelrum och när folk frågade personalen så var det helt slumpmässigt om de blev skcikade till oss eller till brädspelarna

luddwig

Lawful evil
Jag oroar mig mer för att leta efter OSR-hörnan, hamna i indierummen och sedan inte hitta därifrån.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Tack för alla färgglada svar. Eventuellt ses vi där... (om någon beskrivning trots allt fungerar) ;-)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Indierummet kommer du hitta i samma byggnad som butikerna, dvs byggnaden som ligger på "höjden". När du väl kliver in i byggnaden så går du ner en trappa så kommer du hitta oss då vi håller till i hela korridoren där nere.

Om vi mot förmodan skulle få en ny lokal så uppdaterar jag den här tråden med nya riktlinjer hur man hittar oss.

För hoppningsvis kommer jag ha fått klart en roll-up med Indierummet skrivet på den som kommer så utan för där vi håller till, just för att göra det lättare att hitta oss.

//Vicotnik ansvarig för Indierummet.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Fick under gårdagen ett mail om att södra byggnaden är under renovering i år och kommer inte kunna nyttjas under Gothcon. Om jag inte har helt fel så är det den södra byggnaden som Indierummet normaltsett håller till i. Detta medför att vi mycket troligt kommer få någon ny lokal i år, var detta blir vet jag inte i nuläget, men jag återkommer i den här tråden när jag vet mer.

kloptok

Pensionerad astrolog
luddwig;n221613 said:
Jag oroar mig mer för att leta efter OSR-hörnan, hamna i indierummen och sedan inte hitta därifrån.
Vicotnik;n225666 said:
Fick under gårdagen ett mail om att södra byggnaden är under renovering i år och kommer inte kunna nyttjas under Gothcon. Om jag inte har helt fel så är det den södra byggnaden som Indierummet normaltsett håller till i. Detta medför att vi mycket troligt kommer få någon ny lokal i år, var detta blir vet jag inte i nuläget, men jag återkommer i den här tråden när jag vet mer.

Ja, södra byggnaden är den där butiker och Indierum legat tidigare år så det kommer vara andra lokaler för dessa i år.

Kan ju bara i övrigt kort tillägga att även OSR-hörnans lokal är okänd i dagsläget, så inte ens ett lyckat search roll kommer kunna leda dig rätt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Fick precis samtal från Pontus Wolke en av de rollspelsansvariga på Gothcon gällande lokal. Som det ser ut just nu så kommer både Indierummet och OSR-hörnan hålla till i Vasa-byggnaden plan 3. Exakt vilken byggnad som är Vasa-byggnaden vet jag inte.

Dimfrost

Special Circumstances
Vasa är den som inte är norra (med aulan och allt sådant) eller södra (där butikerna brukade vara). Väster, typ.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Det är huset där mycket av figurspelen brukat hålla till, rakt nedanför Tekniska som haft sovsalarna senaste åren. En del rollspel också. Brukar kännas som att det är "lite på sidan av"... vi får väl se vad mer som flyttar dit. Karta här.

kloptok

Pensionerad astrolog
Vicotnik;n227548 said:
Fick precis samtal från Pontus Wolke en av de rollspelsansvariga på Gothcon gällande lokal. Som det ser ut just nu så kommer både Indierummet och OSR-hörnan hålla till i Vasa-byggnaden plan 3. Exakt vilken byggnad som är Vasa-byggnaden vet jag inte.
VI har fått samma samtal och jag kan bekräfta att OSR-hörnan också kommer hålla till i Vasabyggnaden.

RasmusL

Champion
kloptok;n227634 said:
VI har fått samma samtal och jag kan bekräfta att OSR-hörnan också kommer hålla till i Vasabyggnaden.

"Titta på mig, jag är också cool och blir uppringd av GothCon-arrangörerna"

Pfft, poser.