Nekromanti Hur hittar man rätt i världen?

Amraphael

Veteran
Typ så här ligger det till...

Är 35+ 40- och tycker det skulle vara kul att komma igång och lira lite med jämngamla. Har nästintill 0 erfarenhet. Brukade lira lite DnD när jag gick på på gymnasiet men de jag lirade med var äldre och jag var mest typ maskot, slav eller den lille side-kicken som brutalt råkade illa ut. Minns inte så mycket egentligen. Efter att ha spelat CRPG/ MMORPG i massa år har jag blivit mer och mer sugen på att köra på riktigt. Man tycker att det borde finnas hur mycket folk som helst i Uppsala-trakten som vill träffas någon gång ibland men samtidigt är ju de flesta erfarna spelare som inte vill/orkar släpa på en rookie som drar ned tempot med "dumma" frågor.

Någon som har samma erfarenhet?

/A

ro83rt

Swordsman
Jag håller med om att det kan vara svårt att hitta en grupp som passar. Om du har möjlighet så får du vara med oss småkillar (runt 30+) att spela. Förutsättningen är givetvis att du kan ta dig till Stockholm (Lidingö) två ggr per månad. Jag har inte kollat något med gruppen men det bör inte vara något problem.

Annars så finns det säkert spelföreningar i Uppsala som du kan vända dig till.

Hellzon

Långsamma Vargen
GoB Uppsala låter som något för dig. Lite äldre jeppar, till skillnad från de yngre i GoB Mitt. Själv är jag 21 och ovanligt ung, övriga lirare i vår spelgrupp är ungefär i din ålder, kanske lite yngre.