Nekromanti Hur idiotiskt är ditt undermedvetna? [läs ej]

Rising

Vila i frid
Jag har tvekat lite inför att posta detta... OT-forumet har ju ändå blivit något av det nya Eon-forumet. Men okej, nu skjuter jag i vilket fall som helst:

De senaste tre nätterna har jag varit i sällskap med tre undersköna främmande damer som alla har varit både flörtiga, spännande och charmanta.

Ja, jag pratar om drömmar.

Nå, det märkliga är att de här kvinnorna har visat ett tydligt, ofrånkomligt och okontrollerat tycke för mig (kanske också obegripligt?), och ändå så har vi inte gjort något annat i dessa drömmar än att prata en massa goja!

Kvinna #1 ägde den sortens skönhet som jag uppskattar mest; råttans. Råttfärgat hår, spetsiga anletsdrag, smala stålgrå ögon, osv. (Jag är förmodligen den enda killen i världen som har vett att uppskatta den här sortens skönhet, för alla snubbar jag talar med ställer sig oförståendes till dessa utläggningar. Nåja, synd om dem, och mer till mig, det är mitt motto) Vi träffades i en pocketbokaffär, och så pratade vi om alla böcker vi hade läst av de som fanns på affärens hyllor. (Varpå mitt undermedvetna gjorde kvalificerade gissningar när det gällde böcker jag inte har läst. (Nu vet jag bland annat att "10 misstag intelligenta människor begår och hur du undviker dem" börjar med en utläggning om hur man borstar tänderna och slutar med att avråda för hur man inte skall dra vitsar för gamla människor.)) Jag kommer ihåg långa utläggningar från min sida om både Nattens Barn, En Lycklig Man och Så Talade Zarathrustra... Skiiiiiittråkigt! Men hon älskade det, vi fortsatte med att ta en fika och då började vi prata om andra, skittråkiga saker. Jag vaknade av ren tristess.

Kvinna #2 var mörk, exotisk, passionerad. Inte alls min typ, men tydligen var vi ihop och levde tillsammans. Jag bjöd henne frukost på sängen, gulligull, hon tittar på mig med kärleksfulla ögon, och sedan börjar vi prata om kritstrecksrandiga tapeter. "Det är bara gangsters som har kritstrecksrandigt!" säger jag. "Det där gäller kostymer, din ideoto!" säger hon och svär på italospanska. "I mitt hemland har man kritstrecksrandiga tapeter på dagis! PÅ DAGIS!" Det skriks och kastas porslin. Sedan gråter vi ut på varandras axlar, men vid det laget så är vi i någon sorts skyttegrav och då har drömmen redan börjat balla ur. Det blir iaf inte något nuppande eller ens kyssande i hela drömmen.

Kvinna #3 är en brunett med höga kindben, hästsvans och ansiktet täckt av fräknar. Vi befinner oss på någon sorts konstig klassåterträff där varken jag eller hon känner igen någon annan. Jag tänder direkt på hennes lukt. Är det hennes parfym? Jag är som fängslad av hennes lukt, det är det sexigaste jag har varit med om. Det måste vara någon skitskum parfym! Nej, det visar sig nämligen att hon bara luktar sunk; alltså inte svett eller något äckligt, utan bara som en T-tröja som legat på golvet tillräckligt länge. En stark, men inte obehaglig doft på något vis, utan tvärtom både njutbar och stimulerande. Jag tycker att hon är underbar. Vi börjar prata och finner varandra omedelbart. Hon kommer från england. Den här tjejen vill verkligen ha mig. Hon skrattar till och med åt följande skämt: "jag dricker inte äggtoddy, för tänk om man skulle behöva åka flygplan och lade ett ägg på toaletten som trillade ner på någons huvud - nu efter nine-eleven så åker man ju i fängelse för sådant!" (För det första är det ett helt obegripligt skämt. För det andra hade det inte ens varit roligt om det hade varit begripligt.) Hon skrattar så det kommer ut guck ur hennes näsa. Hon följer med hem till mig och tycker att det är sexigt med ostädade lägenheter (okej, hur mycket mer uppenbart kan det bli varthän den här drömmen barkar?) men ändå så är allt vi gör hemma hos mig att prata om mat och drinkar i england. (Återigen; tack herr omedvetna - jag visste inte att "i england så dricker ingen läsk, för hos oss är det så att man bjuder katter på något som liknar det ni kallar för "sugardrink" (hon pratar utmärkt svenska, varför kan hon inte säga "sockerdricka"?). Att en människa skulle dricka läsk är alltså som att en svensk skulle äta råbiff i en skål som det stod Whiskas på!") När jag frågade henne "amen! på McDonalds... dricker man inte Coca Cola där!?" så svarar hon "ja, nu på sistone gör man det, men det är bara för att skvallertidningarna har visat bilder på kändisen Padwan Gaffy när han dricker läsk!"

Alltså... namnet Padwan Gaffy... måste vara det sämsta namnet i historien. Det är bara det uslaste namnet någonsin. Återigen, föresten, så blev det inte ens en kram eller kyss eller någonting, fastän hon luktade så gott.

Hur mycket mer kan en man egentligen tåla? Mitt undermedvetna är verkligen sämst. Inget rajtan tajtan alls, bara kritstrecksrandiga tapeter och Padwan Gaffy.

Vad är det sämsta och töntigaste som hänt er i era drömmar?

Nightowl

Champion
Vad är det sämsta och töntigaste som hänt er i era drömmar?
TV har TV-shop. Mitt undermedvetna sänder små ångesthistorier där jag inte har byxorna på mig offentligt, eller har glömt plånboken när jag ska köpa något dyrt.

Det är tur jag inte betalar för skiten.

Erik

Grendel

Warrior
Jag dör

De drömmar jag minns från de senaste sju-åtta åren är två. I båda dör jag. Inte några 'håller-på-att-dö-precis-när-jag-vaknar-upp'-drömmar, utan drömmar där jag faktiskt dör. Det skumma är att jag aldrig varit så översvallande... lycklig (hög?) efter drömmar förr!

I den första blir jag efter en lååång upptakt (som jag inte tar upp här) uppäten av lejon ute på en lerig strand utanför ett slott eller nåt. Jag var på flykt från något och valde istället den uppenbara döden hos dessa lejon. De närmade sig sakta och lät tänder och klor sakta sjunka in genom huden. Jag vaknade med känslan av huggtänder och klor mot mina armar och min hals, och det tog en sekund eller så innan den känslan försvann. Och jag var överlycklig! :gremgrin: Fattar inte varför...

I den andra faller jag mot marken. Långt. Och jag slår i. Hårt. SEN vaknar jag. Lika lycklig efter den. :gremsmirk:

The_Gorger

Hero
Ett utdrag ur min drömdagbok

Jag för sporadisk drömdagbok, som jag skriver ner precis när jag vaknar, så ofta är de knappt sammanhängade. Här kommer ett smakprov:

"
Jag är någon sorts lajvspelledare, och leder några grupper genom de olika nivåerna i en sorts grotta. Just som min grupp (oseriösa) skall passera en fräck tunnel, och går in i den kommer det 10-15 personer (vanligt klädda). De undrar om det är ok att gå igenom. Jag säger att det kostar 20kr (vilket det gör) De tvekar, men jag säger att om de lyssnar på min predikan så blir det halva priset. De (killar i 20-årsåldern) tvekar ytterligare, men jag säger "Vi snackar 2-3 minuter, max 4". De accepterar, och jag börjar ta betalt. Det är småmörkt i tunneln, så alla betalar inte, men det skiter jag i. Jag tar betalt så snabbt som möjligt. Flera av dem betalar med gamla 10 sedlar. Jag går ut ur tunneln, och ber en kille ur en lajvgrupp som väntar utanför (han ligger och halvsover) att fixa fräckt ljus i tunneln. Jag brinner av iver sedan de accepterade att lyssna på min predikan. Han ställer in ljuset, och medan jag går in håller alla på att ta kaffe och te från ett bord. Jag börjar mässa på ett lustigt och skämtsamt sätt, men känner mig hes och önskar att jag kunde be ngn om en kopp te
"

Det slutar alltid abrubt, för när jag märker att jag är fullt vaken och börjar tänka på vad jag skriver så slutar jag. Har dock för mig att jag vaknade törstig strax efter sista meningen.

hraufnir

Swordsman
Re: Jag dör

"And I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had."

Dewil

Skrivbordsgeneral
Medvetet undermedvetna

Jag hör till de lyckliga som kan påverka sina drömmar. Om jag drömmer om en snygg tjej så kan jag fixa rajtantajtan om jag vill. Jag kan till och med byta ut henne om jag inte tycker att hon duger.

Dewil

walium

Ganska töntig, faktiskt
Du är sexuellt frusterad, mannen

Jag minns sällan mina drömmar någon längre tid och det är inte ofta som det finns återkommande inslag (om man bortser ifrån sex). Mina drömmar är oftare påverkade av böcker och filmer än av rollspel. Det tråkiga är att den inlevelse som man har när man drömmer inte är lika stor i andra sammanhang, man är kåtare, räddare, ledsnare och gladare när man upplever något i drömmen jämfört med om man bara försöker fantisera ihop det.

magoo

Hero
Rollspelsdrömmar

Jag drömmer ofta och minns nästan alltid drömmarna - ofta är de bisarra och jag får aldrig drömma om män som är attraktiva utan bara om intetsägande typer från mitt förflutna som jag knappt minns. Min teori är att hjärnan gör sig av med dessa personer i nån slags mental storstädning och det är därför de poppar upp.

Min sista minnesvärda dröm var en rollspelsdröm, det tror jag bara att jag har haft en av:

Vår SL presenterar ett rum för oss och jag säger:

- Jag går in.
- (SL) En dvärg dyker upp och slår dig i skallen med en yxa.
- Va? Jag kastar mig undan!
- (SL) Det hinner du inte! Du tar 4400 KP i magen (!)
- Men, men, men... då är ju jag död?!
- (Alla) Vi tar hennes pengar!

Jag vaknade, svettig och ilsken över denna orättvisa från SL...

Feuflux

omjonasson.se
Re: Rollspelsdrömmar

... intetsägande typer från mitt förflutna som jag knappt minns. Min teori är att hjärnan gör sig av med dessa personer i nån slags mental storstädning och det är därför de poppar upp.

Gamla klasskompisar från way back som jag inte sett på 5-10 år har en tendens att dyka upp lite till och från i mina drömmar. Jag saknar dock förklaring till fenomenet, men jag kan väl låna din kanske. :gremsmile: Annars brukar jag kunna härleda en hel del av mina drömmar till grejer jag nyligen sett på tv, diskuterat med kompisar eller liknande.

Jag brukar minnas drömmar väldigt ofta (och nästan lika ofta glömma bort allt inom 10 minuter efter det att jag vaknat). Det är fördelen med att ha drömsömn precis när väckarklockan ringer (nackdelen är att jag är ohemult morgontrött). Det "bästa" är dock att under en drömperiod vakna av att jag är kissnödig. Då brukar jag alltid ha drömt om sex eller att jag letar efter en toalett i drömmen (vilket kan bli rätt dramatiskt faktiskt).

Det där med att styra drömmar är en kul grej, jag kan bara göra det vid ett tillfälle. När jag drömmer någonting otäckt så säger jag i drömmen "det här är inte på riktigt" och sen försvinner det otäcka på något sätt. Jag har vänt på rollerna när jag varit jagad av någon t.ex, helt byta scen eller helt enkelt fått ett element i drömmen att försvinna då.

Det har varit dåligt med att minnas drömmar på sistone tyvärr, jag måste skärpa mig.

Snow

Swashbuckler
Jag har drömt zombiedrömmen fler gånger än jag kan räkna...
Jag har aldrig drömt aliendrömmen, fantasydrömmen eller terminatordrömmen eller liknande, även om jag ser sådana filmer och spelar såna spel.

Zombiedrömmen började som ett besök på barsebäck. En efter en försvinner sällskapet jag vandrar med. Rätt vad det är hittar vi en stor kolever som ligger på golvet. Och vips har zombie/galningarna fångat oss. De är många fler och de tänker slita oss i bitar... om vi inte går med på deras lek. Till min förfäran måste jag resten av mitt liv (jag kollade snabbt om jag kunde fly men det visade sig omöjligt) spela vansinnig. Det var en av de mest skrämmande drömmarna jag haft.

Därefter utvecklas zombiedrömmen till de vanliga horderna av levande döda (som de första inte riktigt var). Det blir ungefär som ett schackspel. Zombiesarna rör sig långsamt men obevekligt. Jag hoppar, rullar och kastar mig åt olika håll för att aldrig blir fångad. Gör jag fel drag fångar de mig (det händer aldrig men jag vet det). Detta drömmer jag rätt många gånger.

Femte gången har jag vapen. Oh yea! Dakakakakkakakkaka. Full auto... En gång var jag Jump-marine med bolter från 40k. Det var coolt att flyga runt med jetstrålar och blästra zombies. Men det höll inte länge och sedan blandade sig chaos in i leken. Jag spelar inte ens 40k.

Rickard

Urverk speldesign
Inspirerande delar [OT]

"En gång var jag Jump-marine med bolter från 40k. Det var coolt att flyga runt med jetstrålar och blästra zombies. Men det höll inte länge och sedan blandade sig chaos in i leken. Jag spelar inte ens 40k."
Haha! Skönt att se att det är fler som har tankar till (roll)spel som man inte har spelat själv.. Jag har aldrig spelat (ok, 1-2 gånger, men de räknas inte) Vampire men ändå så sitter jag och delar in vampyrerna i Blade 1 i olika klaner.. Jag spelar inte Mutant: UA eller har läst reglerna, men ändå gillar jag att spåna fram (muterade djur)karaktärer till det rollspelet.. :gremsmile:

/Han som borde ha massvis med exempel på just detta, men kom bara på de här två

Johan K

Gammal & dryg
Brukar oftast inte dirket komam ihåg mina drömamr, bara ha nån difus grej om vad jag har drömmt..
Dock så har jagh väll dörmmt några mystiska drömmar om jobbet mitt. Dock så komer jag inte uihåg vad de handlade om, bara att jag vaknade & tyckte att de var skitkonstiga..

Twooshort

Veteran
Har den senaste tiden haft drömmar där jag äntligen strukturerar ihop kampanjvärlden jag spelleder så att allt är med och reltativt lättförståeligt. Dussintals uppstattade slp:er, kartor, ungefär tio äventyrsupplägg redo att köras igång med, skiss över kryptan där den Onde Mäktige Magikern håller till etc.
Det är ruggigt irriterande att vakna upp ur de där drömmarna, men det värsta är att jag minns allt men vet också att jag aldrig kommer orka skriva ner det hela på ett bra vis.

Vad gäller de "vanliga" drömmarna (ja, de med sex) så har jag vid ett tillfälle drömt att jag inte hade sex den kvällen. Det var faktiskt ganska trevligt, vi pratade, kollade på A Knight's Tale och käkade lite med tillhörande öl innan vi somnade i soffan just när filmen slutade och Blues Brothers drog igång efter den. Vet inte varför det blev just de två filmerna, eller för den delen varför det blev det där temat överhuvudtaget men jag var ganska förvirrad när jag vaknade och det visade sig att för det första var det Ghostbusters som gått på tv och för det andra hade vi haft sex. Ok, kanske prioriteringen var i omvänd ordning just då, men just nu prioriterar jag det mest absurda först.

Sen har jag ju förstås min gamla favoritdröm som ingen drömtydare lyckas förvränga till att jag egentligen vill ha sex med mina föräldrar eller nåt dylikt skumt. Jag drömde om en back coca-cola. 24 flaskor coca-cola i en röd plastback och ingenting annat. Inte ens en skugga.

Morgoth

Swashbuckler
Hypotes

Du är oskuld och kan inte föreställa dig sexakten? :gremwink:

Fast jag drömmer om datorspel ibland, så jag ska bara vara tyst. I början är det precis som ett datorspel jag har spelat innan jag går och lägger mig, sen, efter ett tag, börjar andra element blandas in, som olika filmer, andra datorspel och mina vänner. En gång spelade jag någon sorts taktiskt squad-spel i djungeln, där alla ens squad-medlemmar var Darth Vader, tillexempel.

Rising

Vila i frid
Re: Hypotes

Du är oskuld och kan inte föreställa dig sexakten?
Avslöjad! :gremblush:

Hö hö. Ämen det var värre när jag precis hade haft sex, och sedan drömde sexdrömmar där allt gick till på fel sätt. Jag kommer bland annat ihåg en dröm där tjejer hade en sorts konstiga trädsvampar utstickande under kjolen, och jag bara "öh, humm... hur... vad är det här?" och hon tjatade och klagade på mig; "amen snabbare nurå! Inte , fattar du väl!? Amen kom igen nurå! Inte på den sidan! Det där kittlas bara, vet du inte hur man ska göra, eller?" osv. Då kändes det som att man inte hade varit tillräckligt uppmärksam när man gjorde det i vaket tillstånd. Eller så är mitt undermedvetna bara allmänt pudas.

Morgoth

Swashbuckler

Hö hö. Ämen det var värre när jag precis hade haft sex, och sedan drömde sexdrömmar där allt gick till på fel sätt. Jag kommer bland annat ihåg en dröm där tjejer hade en sorts konstiga trädsvampar utstickande under kjolen, och jag bara "öh, humm... hur... vad är det här?" och hon tjatade och klagade på mig; "amen snabbare nurå! Inte så, fattar du väl!? Amen kom igen nurå! Inte på den sidan! Det där kittlas bara, vet du inte hur man ska göra, eller?" osv. Då kändes det som att man inte hade varit tillräckligt uppmärksam när man gjorde det i vaket tillstånd. Eller så är mitt undermedvetna bara allmänt pudas.

Det där påminner förövrigt om när jag som liten drömde att jag träffade Joey DeMaio (basisten i Manowar) i samband med någon tävling jag hade vunnit. När vi skulle skiljas åt hade vi ett David Hasselhoff-aktigt ögonblick, och jag skulle äntligen få hans autograf! Men istället för att helt enkelt skriva sin autograf på ett papper, så gav han mig en bläckpenna och sträckte fram sin hand, alltså som om han ville att jag skulle signera den! Osäker på vad jag skulle göra så började jag med darrande händer signera hans näve, och han reagerade just så där: "Öh, vad håller du på med? Är du full, eller?"

Så jag har ett underbart lökigt undermedvetet, jag också.

Foggmock

Myrmidon

Eller så är mitt undermedvetna bara allmänt pudas.

Tja, jag har ju mina teorier på vad det kan bero på... :gremsuck: :gremgrin: :tekopp: