G
Guest
Guest
Jag läste någonstans att de första 10 sekunderna i ett tal avgör om man fångar någons intresse. Jag kan inte hjälpa att känna lite så angående ett äventyr. Efter att ha spelat 2 äventyr i vår kampanj befann sig PCs i Waterdeep med en mängd "hittegods" varav en avgörande del var juveler från ett svunnet kungadöme. Då detta är lite känsligt letade PCs upp en ökänd hälare vid namn Egbert Humperdink. De irrade runt i mindre säkra kvarter, men då de utgör en hyfsat tuff skara slapp de undan provokationer. Egbert var en färgstark figur. En Halfling Rogue med öronen prydda med stora silverringar. Håret uppsatt i en stor burrig tofs. Iklädd en vinröd läderrustning med nitar av ädelmetall. Han satt kaxigt tillbakalutad i en stol med fötterna mot ett bord. Han bar silverfärgade stövlar med små vingar på som tycktes röra sig och när han gick såg det ut som om han aldrig vidrörde marken. Han hade en ring på varje finger. Var och en med en unik ädelsten. Han tog ett djupt bloss på sin cigarr och blåste ut röken i ansiktet på närmsta PC. "Och varför tror ni jag skulle vara intresserad av det där krafset?" Hur som helst gick det vägen. PCs fick en hel del cash, de köpte stridshästar och äventyrsutrustning och begav sig till Kendall Keep. Egbert kanske återkommer om PCs så önskar, men visst kan man göra det intressant även med en spelteknisk detalj som sälja/köpa grejer. Ni kanske har andra bra förslag?