Nekromanti Hur jag skulle vilja att rollspel.nu såg ut

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Re: Meny

Jaha, nu fattar jag vad det är bilder på, jag tänkte mer fel än så =) Då vet jag inte om jag har så många åsikter =)

Men generelt sett gillar jag inte sånna där rullmenyer på hemsidor.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Rymdhamster said:
Fast så lätt kommer du inte undan. Ska du kritisera räcker det inte med "gillar inte". Berätta varför och kom med ett motförslag.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Jag har redan sagt varför jag inte gillar sånna där trillanermenyer i tidigare inlägg. Jag förstår inte heller vad poängen är. Det ser ut som du har alla forum på tre olika ställen när jag tittar på den första bilden i tråden. Först som trillanermenyer överst, sen har du alla individuella forum (Den layout jag gillar) och du hade lätt kunna stoppa in rullmenyerna här istället för knappen "visa fler forum". Och slutligen har du ytterligare en lista över alla forum längst ner? WTF!

Massor av onödig information och onödiga knappar tycker jag. Var inte poängen att det skulle bli enklare?

Istället för trillanermenyer tycker jag att du ska ha en ruta som börjar dold (som man kan dölja forumdelar på det här forumet) som man kan öppna upp om man vill och då ligger den rutan fast där överst av allt och visar alla forum i en kompakt listform. Sen kommer den snygga delen som visar alla forum med lite ikoner och grejer.

Plocka bort de förhatliga trillanermenyerna helt och hållet, det är min åsikt.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Vitulv said:
Rymdhamster said:
Fast så lätt kommer du inte undan. Ska du kritisera räcker det inte med "gillar inte". Berätta varför och kom med ett motförslag.
Dropdowns är svårt och inte särskilt överskådligt egentligen, och så som förslaget ser ut nu finns det inte riktigt utrymme för förändringar (om sådana skulle vilja göras); vad händer med menyn om vi vill ha fler avdelningar (det finns redan nu Föreningsforum och Övriga forum (förutom Administration då)?

Motförslaget är inte mitt, utan som några redan föreslagit, en mouseover-meny (jag tyckte i nederkant var ett intressant förslag!) som visar alla tillgängliga forumval.

För övrigt gillar jag http://mashable.com/ och deras toppmeny. Den lider visserligen lite av överskådligheten (om man inte begränsar sin inspiration till "More") men man skulle kunna tänka sig att visa de fem senast aktiva trådarna på samma sätt som de visar artiklar eller så.

Ond bråd död

Swashbuckler

Rymdhamster said:
Jag har redan sagt varför jag inte gillar sånna där trillanermenyer i tidigare inlägg. Jag förstår inte heller vad poängen är. Det ser ut som du har alla forum på tre olika ställen när jag tittar på den första bilden i tråden. Först som trillanermenyer överst, sen har du alla individuella forum (Den layout jag gillar) och du hade lätt kunna stoppa in rullmenyerna här istället för knappen "visa fler forum". Och slutligen har du ytterligare en lista över alla forum längst ner? WTF!

Massor av onödig information och onödiga knappar tycker jag. Var inte poängen att det skulle bli enklare?

Istället för trillanermenyer tycker jag att du ska ha en ruta som börjar dold (som man kan dölja forumdelar på det här forumet) som man kan öppna upp om man vill och då ligger den rutan fast där överst av allt och visar alla forum i en kompakt listform. Sen kommer den snygga delen som visar alla forum med lite ikoner och grejer.

Plocka bort de förhatliga trillanermenyerna helt och hållet, det är min åsikt.
Poängen är ju att man inte bara hänger på första sidan hela dagen, utan faktiskt går in och läser inlägg, det är där toppmenyn är underbar. Testa att läs lite inlägg på "Integration och invandring" på Flashback och förundras över hur skönt det är att kunna komma därifrån snabbt med deras toppmeny.

Vitulv

Mycket bra kritik från både Ackerfors och Rymdhamster!

Överlag har det kommit fram grymt mycket bra i den här tråden. Jag kommer att skrota nuvarande struktur och börja om lite från början, med en helt ny förståelse för både siten och er användare.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Vitulv said:

Överlag har det kommit fram grymt mycket bra i den här tråden. Jag kommer att skrota nuvarande struktur och börja om lite från början, med en helt ny förståelse för både siten och er användare.
fan jag som nästan vara klar med att bygga den.

Vitulv

Spider Jerusalem said:
Vitulv said:

Wait, what? Seriöst?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Vitulv said:
Spider Jerusalem said:
Vitulv said:

Wait, what? Seriöst?
Ja jag tar testat att bygga det för andra system, gick rätt bra när jag fnulade ut hur jag skulle få den att göra som jag ville.

Vitulv

Spider Jerusalem said:
Vitulv said:
Spider Jerusalem said:
Vitulv said:

Wait, what? Seriöst?
Ja jag tar testat att bygga det för andra system, gick rätt bra när jag fnulade ut hur jag skulle få den att göra som jag ville.
Du och jag behöver ha en alkoholunderstödd workshop ihop. Min semester börjar idag.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Vitulv said:
Spider Jerusalem said:
Vitulv said:
Wait, what? Seriöst?
Du och jag behöver ha en alkoholunderstödd workshop ihop. Min semester börjar idag.
Ni rockar! :gremsmile:

Vitulv

Martin Ackerfors said:
Vitulv said:
Spider Jerusalem said:
Vitulv said:
Wait, what? Seriöst?
Me and the tech-bro gonna build sum crazy shit.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Vitulv said:
Ni rockar! :gremsmile: [/quote]

Me and the tech-bro gonna build sum crazy shit. [/quote]Låter skit bra. Ett 6 pack, laptop och en fin dag låter skit nice.

Vitulv

Spider Jerusalem said:
Vitulv said:
Me and the tech-bro gonna build sum crazy shit. [/quote]Låter skit bra. Ett 6 pack, laptop och en fin dag låter skit nice. [/quote]

Men då gör vi så! Vi satsar på att ta fram en prototyp först och främst. Design och sån skit får komma senare. Jag har ett gäng idéer på hur vi kan bygga ett helt awsum forum.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Vitulv said:
Men då gör vi så! Vi satsar på att ta fram en prototyp först och främst. Design och sån skit får komma senare. Jag har ett gäng idéer på hur vi kan bygga ett helt awsum forum.
Låter bra, vi kan ju se vad vi kom fram till. Sitter och byggen en shoutbox just nu, var skit enkelt.

Sodivra

Champion

Vitulv said:
Kom igen nu. Synpunkter.
På Dropdowns? Jag tycker det är vettigt med en komplett forumlista i dropdowns ifall man klickat bort vissa forumbrickor från huvudsidan, absolut.

Vitulv said:
Min tanke är att bevakningslista och senaste inlägg borde slås ihop till en funktion, dvs. att du har en feed med nya inlägg, men att du i inställningarna kan välja att ta bort/lägga till vissa forum från denna feed.

Hur låter det?
Eller hur, det låter ju vettigt! Nästa tanke är att jag skulle vilja att listan var filtrerad, visade olästa inlägg och gick att expandera för översikt... Men då är det ju lika bra att lägga in en länk till bevakningslistan, det är ju samma sak. :gremsmile:

Även om senaste inlägg och bevakningslistan är baserade på flöde bägge två så verkar det som att de används för två helt olika syften:
- Bevakningslistan för översikt över forum man följer.
- Senaste inlägg för surfande och tips om trådar man annars skulle missat.
Så de borde vara två olika saker.

Sodivra

Champion
Re: Uppdaterad wireframe

Björn Wärmedal said:
Mina tankar:
- Välkomsttexten är jättebra att ha, men jag tror inte den behöver vara synlig när man är inloggad. Då vet man ju redan var man är, tänkte jag.
Gör även den bortklickbar när man läst den?

Björn Wärmedal said:
- Jag ser gärna att man tar bort Flödet från högerkanten och ger det en egen flik istället. Så att brickorna är på en flik och flödet på en annan. Det gör det mycket lätt att välja hur man vill att framsidan ska fungera (kategorier, ofiltrerat flöde eller filtrerat flöde) och ger mer plats för eventuell utökad funktionalitet och mer information i flödet.
Vad sägs om att Senaste inlägg får vara kvar som det är, och sedan en flik/länk/dropdown till alla inlägg i alla bevakade forum.

Bevakade forum = De forumbrickor som användaren visar (inte har klickat bort).

Sodivra

Champion

Spider Jerusalem said:
Vitulv said:
Låter bra, vi kan ju se vad vi kom fram till. Sitter och byggen en shoutbox just nu, var skit enkelt.
Heja!