Först ska jag väl be om ursäkt för den intetsägande rubriken. Fick inte plats med det jag tänkte för.
Saken är den att jag snart kommer dra igång en (förhoppningsvis) längre kampanj där spelarna spelar kolonistörer i Eon. (De är cirefalier som ska kolonisera en mindre ö i övärlden)
Jag har tänkt mig att exprimentera rätt mycket med mitt eget spelledare under denna kampanj (försöka med fisktank bl.a)
Jag har lagt upp en tidsplan där vissa händelser som antagligen kommer hända ingår. En av dessa är en infödingsrevolt för att få bort främlingarna (rp med flera) från ön. Kolonistörerna är dock så pass mycket starkare än stammarna så att de utan problem kan slå ner dessa.
Det jag har funderat på är att låta spelarna spela några av infödingarna som deltager i revolten under spelmötet efter.
Hur tror ni att det kan bli?
Jag har lite funderingar om detta kommer gå bra. Bland annat så tror jag att det kan bli lite väl mycket rälsningen eftersom det som spelarna gör egentligen inte kan påverka händelse utvecklingen.
För att motverka detta så kanske man kan göra så att man slutar det föregående spelmötet med beslutet som spelarna fattar om vad de ska göra med upproret. sedan bryter man och nästa gång så spelar spelarna några av infödingarna under revolten. De ska då deltaga i revolten och sen får man se konsekvensen av de andra rp:nas beslut (vad det än blir).
Tror ni detta kan bli underhållande?
Skulle ni själva vilja spela något sådant?
Hoppas ni förstår vad jag menar. Har en känsla av att det blev lite oklart här och var. Fråga om ni undrar något.
Edit: Kom på att jag glömde fråga det jag skrev hela inlägget gör att fråga. Har någon gjort det här eller nått liknande? Hur blev det? Tankar och ideer
/Marcus
Saken är den att jag snart kommer dra igång en (förhoppningsvis) längre kampanj där spelarna spelar kolonistörer i Eon. (De är cirefalier som ska kolonisera en mindre ö i övärlden)
Jag har tänkt mig att exprimentera rätt mycket med mitt eget spelledare under denna kampanj (försöka med fisktank bl.a)
Jag har lagt upp en tidsplan där vissa händelser som antagligen kommer hända ingår. En av dessa är en infödingsrevolt för att få bort främlingarna (rp med flera) från ön. Kolonistörerna är dock så pass mycket starkare än stammarna så att de utan problem kan slå ner dessa.
Det jag har funderat på är att låta spelarna spela några av infödingarna som deltager i revolten under spelmötet efter.
Hur tror ni att det kan bli?
Jag har lite funderingar om detta kommer gå bra. Bland annat så tror jag att det kan bli lite väl mycket rälsningen eftersom det som spelarna gör egentligen inte kan påverka händelse utvecklingen.
För att motverka detta så kanske man kan göra så att man slutar det föregående spelmötet med beslutet som spelarna fattar om vad de ska göra med upproret. sedan bryter man och nästa gång så spelar spelarna några av infödingarna under revolten. De ska då deltaga i revolten och sen får man se konsekvensen av de andra rp:nas beslut (vad det än blir).
Tror ni detta kan bli underhållande?
Skulle ni själva vilja spela något sådant?
Hoppas ni förstår vad jag menar. Har en känsla av att det blev lite oklart här och var. Fråga om ni undrar något.
Edit: Kom på att jag glömde fråga det jag skrev hela inlägget gör att fråga. Har någon gjort det här eller nått liknande? Hur blev det? Tankar och ideer
/Marcus