Nekromanti Hur kommer man igång

LukeFagwalker

Veteran
Har ganska nyligen införskaffat DoD regelboken (version 6 reviderad upplaga) har läst igenom den ett par gånger och anser mig fattat reglerna bra.

nu undrar jag om ni har några bra tips på äventyr som passar bra att både spela och spelleda för en grupp som aldrig spelat Drakar och demoner.

även tips på hur man bra kan komma igång osv är mycket välkommet.

///7 Luke Fagwalker sitter och lyssnar på Powermetal och tycker att Drakar och Demoner verkar vara görsköj

Johan K

Gammal & dryg
Då skulel jag vilja rekomendera dig att börja med Trollkvinnans Gåta & Vinterskogens hemmlighet. Där har du 2 mycket trevlig äventyra tt sepal. De är lättspelade, ger en bra fingervisning om just DoD6. Dessa går att ladda ner ifrån RM´s hemsida
Sedan så måste jag rekomendera Vildhjarta, det är åxå ett synnerligen bra & nästan ännumer lättspealt äventyr.

Hoppas att du/ni får lika trevligt som jag har haft med DoD6

Olle Linge

Snigel
Såhär upplevde jag, Walium, Gurgeh och Dimfrost Trudvang för första gången. Det finns en lucka i julkalendern om den kampanjen också och jag är säker på att Walium sitter på en massa godbitar (det var han som spelledde. Det kanske inte är det optimerade formatet, men det kan nog ändå ge en hel del inspiration på hur man kan spela spelet. Jag diggade det otroligt mycket (annars hade jag förstås aldrig skrivit krönikan). Ta en titt om du har tid/lust.