Nekromanti Hur kommer man ihåg att man är allergisk?

Zorbeltuss

Hero
Jag har vi flera tillfällen glömt bort att jag är allergisk, delvis pga att jag inte är uppväxt med allergier. Så uhm, det kanske finns fler folk här på forumet som fått allergier i vuxen ålder och isåfall hur har ni löst att komma ihåg det?

/Luna Lovegood

Staffan

Myrmidon
Jag är uppväxt med mina allergier, så min situation är lite annorlunda men... pavlovsk betingning. Jag vet att jag mår riktigt dåligt om jag äter något med nötter i, så jag har lärt mig att kontrollera innehållet i allt som potentiellt skulle kunna innehålla nötter (i princip all choklad), för om jag inte gör det går det illa.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag har blivit pollenallergiker i vuxen ålder och det är först nu - efter nästan tio år - som jag börjar lära mig känna igen symptomen och förstå när jag ska börja medicinera. Inga tips från min sida, egentligen, men jag skulle behövt några själv eventuellt :p

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Luna Lovegood;n45370 said:
Jag har vi flera tillfällen glömt bort att jag är allergisk, delvis pga att jag inte är uppväxt med allergier. Så uhm, det kanske finns fler folk här på forumet som fått allergier i vuxen ålder och isåfall hur har ni löst att komma ihåg det?

/Luna Lovegood
Jag utvecklade en härva riktigt farliga allergier när jag var 33 -- det blev en fråga om att ha stenkoll på vad jag äter. Så jag frågar alltid kocken, läser innehållsförteckningar, osv.

God45

#PrayersForBahakan
Jag är uppväxt med en hel hög allergier men har utvecklat flera i vuxen ålder. Mitt tips är att skaffa en ny klocka eller armband eller liknande som du associerar med allergin. Så om du håller på att ta något att äta med saker som gör dig kass i ser du armbandet/klockan/gummibandet du satt runt handleden och så kommer du ihåg det.