anth
Vetefan
Lite missvisande titel.
Jag är ingen riktig programmerare (men försöker lära mig).
Just nu ligger mina C-kunskaper på nivån att jag precis klarar av att skriva Hello World i vim och kompilera med gcc.
Jag hittade ett kul projeket som verkar förhållandevis enkelt, men jag vet inte var jag ska börja.
Jag hittade den här videon:
Det är ett windowsprogram, skrivet i C, som ritar en tesserakt i ASCII.
En tesserakt är en 4-dimensionell kub som ser väldigt funky ut när man man projekterar den på en 2-dimensionell yta, som en datorskärm.
Koden finns på den här githubsidan
Men jag vill kunna köra programmet i kommandoprompten på Linux.
Jag hittade Reddittråden där Mashpoe skriver om sitt Tesseraktprogram för Windows
ASCII Tesseract Rotation Written in C
Där svarar domlikesjazz att hen portat koden till Linux cli (4:e svaret i Reddittråden).
Problemet är att jag inte hittar Linux-koden.
(eller mer korrekt, kan så lite C att jag inte kan skilja mellan C för Windows och C för Linux)
Kan någon hjälpa mig?
Vilken kod ska jag ladda ner och kompilera för att kunna köra i en linuxterminal?
Jag är ingen riktig programmerare (men försöker lära mig).
Just nu ligger mina C-kunskaper på nivån att jag precis klarar av att skriva Hello World i vim och kompilera med gcc.
Jag hittade ett kul projeket som verkar förhållandevis enkelt, men jag vet inte var jag ska börja.
Jag hittade den här videon:
Det är ett windowsprogram, skrivet i C, som ritar en tesserakt i ASCII.
En tesserakt är en 4-dimensionell kub som ser väldigt funky ut när man man projekterar den på en 2-dimensionell yta, som en datorskärm.
Tesserakt – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Koden finns på den här githubsidan
ASCII Tesseract Rotation C Program
ASCII Tesseract Rotation C Program. GitHub Gist: instantly share code, notes, and snippets.
gist.github.com
Men jag vill kunna köra programmet i kommandoprompten på Linux.
Jag hittade Reddittråden där Mashpoe skriver om sitt Tesseraktprogram för Windows
ASCII Tesseract Rotation Written in C
Där svarar domlikesjazz att hen portat koden till Linux cli (4:e svaret i Reddittråden).
Problemet är att jag inte hittar Linux-koden.
(eller mer korrekt, kan så lite C att jag inte kan skilja mellan C för Windows och C för Linux)
Kan någon hjälpa mig?
Vilken kod ska jag ladda ner och kompilera för att kunna köra i en linuxterminal?