God45
#PrayersForBahakan
Så jag håller på att spela en präst som dyrkar Zehir, den själsätande ormguden över lönmördare, gift och mörker i en nyligen startad D&D Next kampanj. Jag är naturligtvis intresserad av att rekrytera till min religion och medan det finns ett lätt sätt att göra det, rekrytera folk som behöver ha någon död genom att hjälpa dem och få dem att sälja sina själar till min gud, så vill jag faktiskt övertala folk till att gå med också. Min största nackdel är att de som dyrkar Zahir efter döden om de verkligen imponerat på sin gud förvandlas till ormvarelser som får leva i Zehirs efterliv och tjäna honom men de flesta får sina själar slukade av den fruktansvärda ormguden vilket också är vad som händer med alla som blir mördade i Zehirs namn.
Så jag sitter fast med "Gå med i min religion och få den själ slukad!" som ett försäljningsargument. Hur kan jag sockra det här så att folk villigt går med i min religion? Eller är jag fast med att sikta in mig på folk som sålt sina själar till demoner med hjälp av argumentet "Evigt mörker och icke-existens efter att min gud slukat din själ är väll ändå bättre än att bli torterad av demoner för alltid?". Jag vill inte egentligen ljuga för folk men jag är öppen till att böja sanningen lite
Så jag sitter fast med "Gå med i min religion och få den själ slukad!" som ett försäljningsargument. Hur kan jag sockra det här så att folk villigt går med i min religion? Eller är jag fast med att sikta in mig på folk som sålt sina själar till demoner med hjälp av argumentet "Evigt mörker och icke-existens efter att min gud slukat din själ är väll ändå bättre än att bli torterad av demoner för alltid?". Jag vill inte egentligen ljuga för folk men jag är öppen till att böja sanningen lite