Kärlekscraft
Swordsman
Vapenfetishism är att föredra framför potatislandet, fågelskådning, svamplockning och trädgårdsarbete.
Dharkos said:Det känns lite som en onödig friformighet. Man måste ju då ända beskriva alla de specifika regeldetaljerna för varje bonus. Då kan man lika gärna beskriva dem på förhand och sätta samman olika vapen av dem, på det sätt som paratats om innan.
Dharkos said:Jag tycker nog att man i en någorlunda civiliserad setting även måste överväga sådant som hur lätt det är att dölja, hur diskret det är att använda och hur man transporterar det. Visst kan det vara nice att gå loss med en rocket launcher på main street, men det är inte lika kul när nationalgardet kommer...
Rymdhamster said:Jag håller med God45 här. Man väljer vilken typ av vapen man vill ha, sen tar man det med mest skada för den typen. Så i en ''civiliserad'' setting väljer man kanske en pistol istället för ett gevär. Men man väljer den pistol som gör mest skada.
Dharkos said:Efter lite fundering kom jag fram till att ni nog tyvärr har rätt. Jag kringgick detta till viss del genom att göra en Neotech och basera vapnens skada på ammunitionstyp så att de är lite jämnare fördelade, men det löser ju bara problemet till viss del... Ska fundera ett varv till på om det går att undvika på något vis.
Demi said:Begränsa spelarna lite, låt de inte välja vad de vill.
Men jag förstår problemet och det är det jag menade med min tanke ovan angående att levla vapen som i Destiny.
Skulle DU göra dig av med pistolen du haft så pass länge att du levlat till dig: Halv tid för ladda, halv tid för dra vapen, +5 träffa, +1 skada, +10 skott i magasinen och lätt att dölja.
Skulle du byta den mot en Desert Eagle som gör 3 mer i skada men i övrigt är vanilj?
Är svaret fortfarande Ja, så... ja, Då vet jag inte mer.
obak said:Brukade också köra på denna modell tills jag spelade Dark Heresy. Automatelden gör det 20% lättare att träffa och ger dessutom chans att ge extra träffar, plus att man kan mejja ned fiender i klump.
Något jag kan störa mig på är när vapen har separata regler för treskotssalva spelar en hel del fps och har nog aldrig varit i en sittuation där treskott varit annat än en instaloose funktion. Värdelös på avstånd, värdelöst i näsrtrid.
Cybot said:Något som man bör tänka på är hur jefla bra en k-pist är på att skjuta under förflyttning jämfört med alla andra alternativ (förutom automatkarbinen som är nästan lika bra på det). Gevär är för otympliga och pistoler har problemet att de inte är automatvapen.
Sapient said:"Lika farlig i båda ändar" är ett passande omdöme.
m/45 B däremot...
Arfert said:Jag var skitbra på att skjuta med en sådan, satte 10 kulor inom en diameter av 9 cm, i mitten av målet, på 100 m. Fast genomslagskraften var lite risig, den var bäst på kort håll. Som när man ska peppra egyptiska presidenter (ok, jag vet att det var en licensbyggd modell). M/45:an är pålitlig och lätt att rengöra. Bra grejer.
obak said:Man kunde även skruva i en extra fjäder och få en jävla eldhastighet, enl. Rykten, någon som kan kommentera?
Lupus Maximus said:Som sagt. Vissa "fetischister" vill ha "största häftigaste vapnet"
Sedan finns det de som håller reda på att M/45 visade sig undermålig i Kongo, och de efterföljande använde 9mmB istället för Parabellum. Det är ett av få vapen som kan mäta sig med AK47 med att tåla dålig skötsel. Förutom pipan kan allt tillverkas i närmsta skolverkstad. Den kan användas direkt efter att den lyfts ur vatten. Populär bland västorienterade legosoldater och förband som SEALs.
hm.... ja just det... nått sånt...
Sereg said:M/45B var grym, man kunde dra den i sandgrop och ändå skjuta med den - det rasslade om vapnet när man drog tillbaka slutstycket för skiten var full med sand men det gjorde inget. Att byta fjäder borde inte vara några problem? Den är enkel att plocka isär och ett byte går fort - om jag inte minns fel så skulle vi i lumpen plocka isär vapnet i sina beståndsdelar och sedan sätta ihop den på under en minut? Med ögonbindel.
Hela den situationen låter jobbig och onödig. Varför kan jag inte bara välja den stora pistolen direkt? Vad är det för artificiell begränsning? Varför måste jag hålla på och levla saker? Jag vill bara kunna skjuta folk så effektivt som möjligt, jag vill inte hålla på med något EON liknande spread sheet för varje individuellt vapen.Begränsa spelarna lite, låt de inte välja vad de vill.
Men jag förstår problemet och det är det jag menade med min tanke ovan angående att levla vapen som i Destiny.
Skulle DU göra dig av med pistolen du haft så pass länge att du levlat till dig: Halv tid för ladda, halv tid för dra vapen, +5 träffa, +1 skada, +10 skott i magasinen och lätt att dölja.
Skulle du byta den mot en Desert Eagle som gör 3 mer i skada men i övrigt är vanilj?
Är svaret fortfarande Ja, så... ja, Då vet jag inte mer.
Jag tror vi kan fråga Harry Callahan och se vad han har att säga om saken:stenhöna;n43896 said:Frågan är väl om olika vapen ger upphov till olika berättelser? Eller stämningar.
Uh uh. I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well to tell you the truth in all this excitement I kinda lost track myself. But being this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world and would blow you head clean off, you've gotta ask yourself one question: "Do I feel lucky?" Well, do ya, punk?
Krille;n43991 said:Jag tror vi kan fråga Harry Callahan och se vad han har att säga om saken:
krank said:En mekanisk lösning för ammogrejen specifikt skulle ju kunna vara en FATE-liknande grej med aspekter. Alla vapen har inte "Begränsad ammo", men om ett vapen har den aspekten så kan motståndare och skytt använda sig av den hyfsat organiskt (ser dock hellre en lösning med mindre öppet regelfjomperi och metapoäng och skit)
Lupus Maximus said:Vapenfetischismen kan man alltid överlåta till moduler som beskriver ett specifikt område, planet eller system.
Zarkon Disruptor, 1,5 kg, medeltung energipostol, 75 skott, osv
Arfert said:Ja, men vem fan orkar skriva nåt så booooring?