Nekromanti Hur lägger man en besvärjelse

Kirim

Veteran
Jag fattar bara inte hur man gör. Jag köpte Eon för drygt en månad sen och har försökt fatta hur man ska göra men det går inte. Kan någon förklara för mig hur man gör och vilka färdigheter som används.

WolmerX

Warrior
Så här gör du:
Först så skall du alstra önskad aspekt. Du slår ett slag mot den färdighet som motsvarar denna aspekt. Svårigheten beror på hur många filament du alstrar. (står vid besvärjelsen)
Eventuella transformeringar utförs med färdigheten trasformering. Svårigheten står vid besvärgelsen.
Till sist så ska du väva effekterna med färdigheten besvärjelse.

Ibland är jag trött!

Mr SL

Warrior
ok ta det lungt Wolmer han vet nog inte vad orden aspekt och filament betyder men det ska farbror sl avslöja.
aspekt = magifärdighet
filament = inte en blekaste men det är alla fall svårigheten. man slår under en aspekt tx fototropi (el magi) sedan slår man under aspekten och färdigheten besvergälse. Destå svårare slag destå mer skadeverkan blir det

Mr SL

Warrior
ok ta det lugnt Wolmer han vet nog inte vad orden aspekt och filament betyder men det ska farbror sl avslöja.
aspekt = magifärdighet
filament = inte en blekaste men det är alla fall svårigheten. man slår under en aspekt tx fototropi (el magi)sedan under färdigheten besvergälse. Desto svårare slag desto mer skadeverkan blir det

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Re: jag stavade fel

<I>"Om du trycker på ditt gamla inlägg så kan du redigera det. men av någon dum anledning så går det inte att ta bort inlägg</I>

Jodå, jag tog bort ett av mina inlägg för en kort stund sedan. Redigera > Ta bort > Klicka "ja" typ. Funkar för mig, men det är möjligt att man måste göra det inom en viss tid.

Greymourn

Swordsman
En liten guide...

Om du fortfarande inte förstår...

Läs reglerna igen... Om du fortfarande inte förstår...

...gör ett IQ-test...

...om du hamnar kring genomsnitts IQ, läs igenom igen, stärkt eftersom du vet att du skall klara det... Så svårt är det inte, även om reglerna är lite kryptiska alt. motsägelse fulla ibland...

Om det fortfarande inte funkar...

... kolla så att alla sidorna i kapitlet MAGI finns...

... om inte...

Köp ett nytt ex. av Eon... Om samma sak hänt här... Tag självmord... Du är otursförföljd och det är lika bra att ge upp...

Om det ex:et är intakt alt. original ex:et var det... Gå till närmaste spelbutik och fråga... Det är så in i Shaggai svårt att beskriva alla magi regler i ett brev...

Hellre låter jag två oskyldiga Gnuer dö än ett skyldigt Mufflon...