Nekromanti Hur länge håller "Grande"

The_Gorger

Hero
Vi är ett gäng som samlat ihop lite pengar och i dagarna ska köpa western, men så var det nån av oss som sa " Håller det att köpa Grande, måste man inte köpa de båda legender böckerna direkt också"(Eon fanatiker fö). Så jag frågar, inte någon som säljer spelet utan alla andra, hur länge håller grande innan man känner att man bara måste köpa mer böcker eller måste man köpa allt direkt (förr eller senare gör man ju det ändå med rollspel man gillar.) Fattade nån frågan eller var det bara obegripligt? Aja, de som fattade skulle väl kunna svara.

Storuggla

Champion
Välkommen till stetsonhattgänget! ^_^

Nåja, du ville veta hur länge man klara sig utan Legenderna om man bara köper Grande, rätt? Om det är frågan så blir mitt svar: Aplänge. Bara med regelboken klarar man sig länge, Laglöst Land och skärmen lägger till en rekordelig tid och sedan CD-romen... :gremgrin:
Legenderna är ju najs, några scenarion och äventr eller så, men eftersom jag antar att ni sett någon westenrulle någon gång så har ni nog ett hum om vad man kan göra, och regelboken ger en enorm massa tips om äventyrsuppslag och allehanda.

Dessutom, och detta är en riktigt kulig grej, Western lämpar sig lysande för fritt spelande. Alltså, man slänger in spelarna i en stad och sedan tittar man på dem och säger "Vad gör ni nu då?". Sen drar de iväg och rånar en bank, diligens eller spårar ur tåg och har allehanda hyss för sig. Lysande, för alla har sett minst en film och kan komma på deperadoäventyr utan att SL behöver lyfta ett finger, all jag böver göra är att ta fram några lagmän och priskägare... >: D

Men seriöst: Satsa på boxen först. Om ni sedan vill ha lite uppslag och trykta äventyr, skaffa Legender senare.
Ni kommer ha massor av kul väster om Mississippi, jag lovar ^_-

Storuggla, gillar att lira skurkgäng i Western

Storuggla

Champion
Re: Hur länge håller "Grande" [ANT]

"Låter alldelens toppen! Då ska den köpas!"

Gott! Välkommen till ranchen! :gremgrin:

Storuggla, hoar i mossen

Foggmock

Myrmidon
Storuggla, gillar att lira skurkgäng i Western
Själv tycker jag det blir lite mer sport om man spelar äckelgoda hjältetyper (jmfr ädla riddare i fantasyspel) som inte FÅR göra någonting ont eller grymt.

Nu är vi iofs en hel del på fel sida om lagen och svävar både i Western, Star Wars och Neotech, men så länge SL håller allt på en vettig nivå och inte bara låser in en direkt (så länge man inte klantar sig eller gör nått riktigt puckat :gremcrazy:) kan man ha massor med skoj. :gremlaugh: