MasterPo
Veteran
När vi spelade rollspel under högstadiet så hade vi vår tyska tyskalärare som SL (han var förövrigt runt 50 bast). Mycket intelligent och allmänbildad, och särskilt iförhållande till små snorungar som vi var. Det hela blev ju till att vi fick komma ur vårt hack'n'slah stadie och börja tänka lite. Å när vi sedan hade haft samma rollpersoner i ungefär ett år eller så, ja då var vi ju alla livrädda varjegång det skulle bli fajt. Säkert ännu räddare än vad rollpersonerna själv var när de mötte monster. Ja vi ville ju helt enkelt inte dö, så som vi hade kämpat med våra RP:s.. Det hela slutade med att vi körde med samma RP:s under tre år. Å detta utan att vi blev övermäktiga. Visserligen fick vi ju ganska höga fv i vissa färdigheter. T.ex hade ju min tjuv 24 i dolk, och säkert 26 i värdesätta juveler och ädelstenar. Men vi ju inte på några sätta speciellt oövervinnerliga.
Vad jag undrade nu är, hur ofta byter ni rollpersoner. Är ni SL som slår ihjäl era RP:s. Eller är ni spelare som tröttnar på den där munken som alltid åker på stryk vid varje fajt. Eller köpmanna ankan som alltid gör dåliga bussiness..
Själv tycker jag att det är riktigt kul att köra med samma rp.. Hoppas att min nya spelare tycker det med. Fast springer dom mot 50 orcher å tror att dom ska vinna striden, ja då får dom ju skylla sig själva. Men ger dom sig, eller gömmer sig, ja då kan dom ju få komma undan med livet i behåll, men det magiska svärdet kanske försinner..
//Master Po
Vad jag undrade nu är, hur ofta byter ni rollpersoner. Är ni SL som slår ihjäl era RP:s. Eller är ni spelare som tröttnar på den där munken som alltid åker på stryk vid varje fajt. Eller köpmanna ankan som alltid gör dåliga bussiness..
Själv tycker jag att det är riktigt kul att köra med samma rp.. Hoppas att min nya spelare tycker det med. Fast springer dom mot 50 orcher å tror att dom ska vinna striden, ja då får dom ju skylla sig själva. Men ger dom sig, eller gömmer sig, ja då kan dom ju få komma undan med livet i behåll, men det magiska svärdet kanske försinner..
//Master Po