Jepp, kommer ihåg att jag sett en sådan ”dokumentär”. Har jag rätt när jag säger att det hela avslutades med att de sista byggnaderna som i någon form skulle stå kvar var de som var byggda mer eller mindre helt i sten? Samt att de sista spåren av mänskligheten skulle vara mikroplaster i hav och liknande men att även plast skulle ta ”relativt” kort tid att bryta ned? Om jag minns rätt så skulle det inte krävas sådär många tusen år innan alla spår av oss mer eller mindre var helt utsuddade.Måns;n332241 said:Kan tipsa om dokumentären After mankind (nä, så heter den inte...Hmmm) som visar vad som händer med Jorden om människan försvinner. Städer och byggnader återtas av naturen ganska fort.
Dieselmotorer kan väl köras på färskpressad rapsolja eller hembränt?Jocke;n332256 said:Som jag har förstått problemet med bilar är det till stor del att bensin blir gammal fort. Typ två år säger internet.
Vad gäller kläder uåpplever jag att skor går sönder på ett helt annat sätt än alla andra plagg, undantager läderkängor av fjällvandrings modell som aldrig går sönder.
Det beror på vilken kunskapsnivå man har. Så länge man vet principen för hur en generator och batteriladdare fungerar så är det inte jättesvårt att tillverka, även om man bara har tillgång till väldigt basic verktyg och all den skrot som lär finnas efter apokalypsen.Mannen i skogen;n332264 said:Ett elfordon, som hade ett mycket större batteri från början, skulle eventuellt kunna funka med en bråkdel av sin ursprungliga kapacitet, om man hittar ett sätt att ladda upp det.
I princip allt som kan ruttna kan man göra diesel av. Växter, köttbiprodukter, kompost osv.Mekanurg;n332259 said:Dieselmotorer kan väl köras på färskpressad rapsolja eller hembränt?
Cybot;n332239 said:Det går dock att tillverka syntetiskt gummi på olika sätt