Nekromanti Hur långa är Adventure Pathsen?

IcarusDream

Anti-populist
Jag planerar att evntuellt köra nån adventure path till Pathfinder som en actual play på podcasten framöver. Det lutar emot Rise of the Runelords i första skedet.

Men det jag inte riktigt får grepp om är hur stora de är. Kingmaker är ju känd för att vara riktigt lång.

Ni som har erfarenhet, ungefär hur många spelmöten skulle ni säga att varje kampanj tar? 10 spelmöten? 100 spelmöten?

Dela med er av era erfarenheter och spekulationer.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
IcarusDream said:
Jag planerar att evntuellt köra nån adventure path till Pathfinder som en actual play på podcasten framöver. Det lutar emot Rise of the Runelords i första skedet.

Men det jag inte riktigt får grepp om är hur stora de är. Kingmaker är ju känd för att vara riktigt lång.

Ni som har erfarenhet, ungefär hur många spelmöten skulle ni säga att varje kampanj tar? 10 spelmöten? 100 spelmöten?

Dela med er av era erfarenheter och spekulationer.
Kingmaker tog oss två år, med spelmöte varannan vecka. Vi hade speluppehåll i några månader, men säg att den landade på någonstans runt fyrtio spelmöten.

Och vi segade inte, utan följde kampanjen ganska fokuserat.

Edit: för vår grupp är ett spelmöte normalt ca 4-5 timmar långt.

anth

Vetefan
IcarusDream said:
ungefär hur många spelmöten skulle ni säga att varje kampanj tar?
Till att börja med: hur långt är et spelmöte enligt dig?
4 timmar, eller kortare, en vardagskväll?
8 timmar ,eller längre, en hel helgdag?
Sånt spelar ganska stor roll när man bedömer hur lång tid det tar.

IcarusDream

Anti-populist
"vanliga" spelmöten är 6-10 timmar.

Kortare spelmöten, som det i så fall blir på podcasten är ca 4 timmar.

Necross

Swashbuckler
Vi körde just vårt 45:e möte på Curse of the Crimson Throne, och då är vi just klara med del 4 av 6. Våra möten är 4 timmar i snitt. Tror dock inte vi spelar superfokuserat, och det blir en del regelkoll åsånt i striderna. Men kanske är vi klara på ca 60-70 möten.