Nekromanti Hur läser ni böcker?

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Re: Medhåll (och lite OT)

Man ska ha koll på det för att folk som är överdrivet visuella - som jag själv tex - ska kunna rita dem utan att behöva drabbas av panikångest. Ungefär. Bara så du vet:p

Men jag läser också rätt snabbt (inte lika snabbt som w176, medges), och tar in mening fem med meing två färskt i minnet. Jag bygger upp en scen, men jag ser inte så mycket i 3D som i 2D och i teckningar, olika teckningar och screenshots och kanske, någon gång (händer speciellt med Narnia och Paksenarrion, som jag fick på talbok i mellanstadiet av min morbro) ser jag hur någon berättar för mig vad som händer.

Känsla, doft, ljud, sådant bryr jag mig mycket mindre om än resten. Jag behöver inte känna att jag är där, jag behöver inte ta in så mycket av vad som händer, eftersom jag i grund och botten faktiskt inte vill vara där själv - jag vill bara se det.

Och eftefsom jag bara vill betrakta, så betraktar jag bara och tittar, och då blir det lite likt en semi-digital scrapbook - beroende på stämningen i scenen, ser jag den på ett eller annat sätt, i en eller annan stil.

... jag är överdrivet visuell.

Förresten borde man läsa Doktor Glas. Och Hamlet. Och Rikard III.