Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Ok, vi tar en till regelfråga när jag ändå håller på.
Jag tycker att det är lite krångligt med antalet actions i en runda. Som jag förstår det så finns det fem typer av actions;
* Standard actions
* Move Actions
* Full-round actions
* Free actions
* Misc. actions
Hur kan man kombinera dessa? Om jag har förstått det rätt så får man göra en standard action och en move action i en runda. Betyder det att jag till exempel kan springa mina 30 fot, och sedan attackera?
Kan jag göra två standard actions i en runda? Alltså attackera två gånger eller kasta två spells?
Kan jag i så fall göra två move actions och springa 60 fot?
Vad är egentligen en full-round action och går denna att kobinera med en free action? När vi ändå är inne på det så passar jag på och frågar vad en full attack är.
Och vad är egentligen en misc. action?
Ni som känner för det får gärna brodera ut och belysa ämnet ordentligt.
Tack på förhand!
/Vulf - ursäkta svengelskan
Jag tycker att det är lite krångligt med antalet actions i en runda. Som jag förstår det så finns det fem typer av actions;
* Standard actions
* Move Actions
* Full-round actions
* Free actions
* Misc. actions
Hur kan man kombinera dessa? Om jag har förstått det rätt så får man göra en standard action och en move action i en runda. Betyder det att jag till exempel kan springa mina 30 fot, och sedan attackera?
Kan jag göra två standard actions i en runda? Alltså attackera två gånger eller kasta två spells?
Kan jag i så fall göra två move actions och springa 60 fot?
Vad är egentligen en full-round action och går denna att kobinera med en free action? När vi ändå är inne på det så passar jag på och frågar vad en full attack är.
Och vad är egentligen en misc. action?
Ni som känner för det får gärna brodera ut och belysa ämnet ordentligt.
Tack på förhand!
/Vulf - ursäkta svengelskan