Khan
Kondottiär
Efter att ha lyssnat en del på diskussioner om BRP och hur lätt det är att modda där är jag fundersam på hur mycket man kan flytta runt, lägga till och dra ifrån innan ett system blir ett annat. Är BRP i Call of Cthulhu 3d samma BRP som i Hjältarnas Tid? Det finns stora skillnader... Är det fortfarande BRP om man slår med T20 istället för T100 mot färdigheterna?
Samma sak med Ligans motor, den som nu hoppat runt i ett helt gäng spel. Men är skillnaderna mellan Coriolis variant och År Nolls tillräckligt stor för att kallas olika motorer?
Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera frågan för att starta en bra diskussion, men essensen är - Hur mycket kan man ändra ett system innan det är ett nytt system?
Samma sak med Ligans motor, den som nu hoppat runt i ett helt gäng spel. Men är skillnaderna mellan Coriolis variant och År Nolls tillräckligt stor för att kallas olika motorer?
Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera frågan för att starta en bra diskussion, men essensen är - Hur mycket kan man ändra ett system innan det är ett nytt system?