Nekromanti Hur ont kommer det att göra?

Troberg

Sinister eater
Jag överväger att uppdatera en Windows 2000 Server till Windows 2003 Server 64-bit. Jag har för mycket stuff installerat på den för att en ominstallation ska vara ett attraktivt alternativ.

Min fråga är: Hur smärtsamt kommer det att bli?

[_] Baggis.
[_] Som ett blodprov.
[_] Som en rotfyllning.
[_] Som en spark i skrevet.
[_] Oh my god, I'm gonna die!

Något speciellt att tänka på i sammanhanget?

Jag kan bara inte fatta att MS inte har en Windows riktad mot high-performance workstations. Vanliga klientversioner är maxade till två processorer, vill man ha fler så är man utlämnad åt serverversioner, vilka har en helt annan inriktning. Helst skulle jag vilja ha en Windows 2000 Pro hackad för att tillåta fyra processorer.

G

Guest

Guest
[_] Baggis.
[_] Som ett blodprov.
[_] Som en rotfyllning.
[_] Som en spark i skrevet.
[X] Oh my god, I'm gonna die!

Så vitt jag vet går det inte alls att göra en uppdatering mellan x86 och x64 av anledningen att microsoft inte orkar kopiera alla dlls vid en uppgradering.
Men jag kan ha fel.

/Zorbeltuss som för övrigt tycker att 2003x64 är det bästa microsoft någonsin gjort det är tillochmed bäst för spelmaskiner

Troberg

Sinister eater
Så vitt jag vet går det inte alls att göra en uppdatering mellan x86 och x64 av anledningen att microsoft inte orkar kopiera alla dlls vid en uppgradering.
Men jag kan ha fel.
Fast är det tvärstopp så säger de förhoppningsvis till, istället för att försöka.