Nekromanti Hur ser er värld ut?

SuTTeN

Veteran
Jag bara undra hur många som spelar i Mundanas orginal värld?
Eller har ni gjort att T.ex Tiraker e som orker som finns överalt...
De blir ofta att man ändrar världen bara för vissa saker som står i boken passar inte in i vissa äventyr som man gör...
Jag leder Drakar & Demoner och när jag ville ändra på vissa saker så gjorde jag ett nytt land som inte fanns på kartan... då kan man göra som man vill :gremsmile:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Mycket Jobb i Mundana

Jag spelar mer eller mindre i det Mundana som beskrivs i böckerna. Spelkonstruktörerna har lagt ner glass-mycket jobb på att göra Mundana en mångfacetterad och spännande värld med många mystiska hemligheter som man kan utveckla. Mundana är stort och väligenomtänkt. Om SL och till viss del spelare orkar sätta sig in i världen så kan man verkligen spela väldigt roliga äventyr och världen känns väldigt levande när misslan börjar berätta en gammal berättelse som utspelar sig i Consaber (dom andra spelarna har ingen aning om vad Consaber är för nåt =), och faktiskt improviserar upp en berättelse av det lilla spelare kan om consaber, slänger in nått ortsnamn och refererar till Drottingen osv.

Mundana är bra.

Mr SL

Warrior
Re: Mycket Jobb i Mundana

jag spelar okså i mundana acharien närmare bestemt! jag håller med dig grottroll mundana är underbart! men det är okså fritt att ändra på det som man vill! regel nr ett som alla bör kunna vid det här laget!/images/icons/smile.gif

power to mundana

Khobo

Veteran
Håller inte med

Eller jo, jag håller med om att Mundana är en väldigt bra och genomtänkt spelvärld. Men jag spelar inte i den. Jag spelar hellre i en helt egenkonstruerad värld där jag själv arbetat igenom länder, religioner, städer etc.

Jag köpte Eon för regelsystemets skull, men ändå har jag de flesta moduler som släppts (tex Mundana). De är fungerar bra som inspiration och kan ge bra idéer att arbeta med.

Mundana är bra, men eget är roligare!

- Mattias

HoBBiT

Veteran
Re: Håller inte med

Jag avundas dig nästan! Att kunna skapa en egen fungerande spel värld... vore kul, men jag kan inte låta rollspel ta en sån stor del av mitt liv... därför fungerer Mundana sketa bra för mig :gremsmile:

Helmgast
Så här ser vår värld ut.

Vi har gjort en del. Tiden går och Jargien har ivarderat Asharien, men misslyckats, tack vare Sunari, som blev självständigt som "tack". Silversparre förlorade inbördeskriget. Soldarn har ockuperat Damarien och Västmark, men Jargien har erövrat Damarien och är på väg mot Västmark.

Khobo

Veteran
Re: Håller inte med

Jo tidsåtgången är enorm. Minst sagt. Man får börja planera och jobba med det rätt lång tid innan man tänkte spela (men det beror ju på hur klart man vill att det ska vara när man börjar). Tyvärr tar skolan mer och mer tid så rollspelandet blir lidande... Det är synd, men svårt att undvika. Såvida man inte hoppar av skolan och försöker leva på att vara SL, ta betalt av spelarna osv /images/icons/grin.gif

Man kan ju småpyssla lite vid sidan av Mundana om man vill, sakta men säkert bygga upp något. Det behöver ju inte vara grymt detaljerat till en början, ett eller ett par länder, några städer och lite dittan och dattan. Det som är bra med det är att man har verkligen full kontroll över allt man vill ha med.

Men som du sa, Mundana är ju en jättebra spelvärld om man inte har tid, ork eller lust att göra en egen.

- Mattias