Nekromanti Hur ser läget ut för Parallell Worlds?

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Publit it is... handlar mest om att jag ska få inspirationen att göra de sista bilderna... och sen inte vara totalpank.
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,720
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Ok, det låter ju bra.

Tecknar du alla illustrationer eller använder du public domain bilder som i fenixupplagan? Själv tycker jag att public domain är en underskattad och outnyttjad källa till rollspelsillustrationer - framför allt för historiska settings finns det ju mängder av bilder.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
jag använder en kombo.. vissa grejer i boken finns det ingen public domain på, andra kan jag hitta (som antika Rom)... har du nån bra sajt med bilder så säg till. :gremsmile:

Saknas bland annat bilder till: "Hollow Earth" (nazister och dinosaurier och liknade) och Persien 1900-1916 till exempel...
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,720
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Dinosaurier borde man kunna hitta bilder på från slutet av 1800, i monografier i ämnet eller kanske i uppslagsverk, där borde det också kunna finnas bilder på "exotiska vildar" som kan passa för infödingar i underjorden. Lämpliga böcker att scanna från borde finnas på universitetsbibliotek eller kungliga biblioteket.

Kanske kan denna bok vara något?
 

Jedvard

Veteran
Joined
11 Jun 2010
Messages
103
Location
Falun
Hoppas du hittar/ritar bra bilder och kan färdigställa PW snart här har du en garanterad köpare :gremsmile: verkar riktigt trevligt efter att ha läst igenom reglerna
 
Top