Nekromanti Hur ser ni på oss andra?

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Ja nu har vi ju sett olika varianter på spelet "Vem är du?", nu är jag grymt nyfiken på hur vi ser på varandra efter olika underliga presentationer hit och dit.

Hur ser du på X?

Heter den nya leken. Och förlåt om jag missat tidigare eventuella liknande lekar här på OT, jag har ju bara i dagarna uppmärksammat det här forumets användbarhet. :gremsmile:

Nåja, till mig själv då. Låt mig beskriva några personer som jag har fått för mig att de är. Personliga påhopp undanbedes, jag menar inte något illa med mina beskrivningar och ser gärna att jag blir rättad.

Krille. Killen jag tror mig känna bäst. Är en helylle kille med hjärtat större än Andromedagalaxen. Gillar att pyssla med rollspel närsomhelst på dygnet. Diggar Manga (man skulle väl kunna säga att mangamaniac är en titel som passar) Är också en veritabel uppslagsbok när det gäller nästan allt. (hm, har jag sett honom hänvisa till andras kunskap någon gång...) Vår Krille är dessutom en rund man i sina bästa ickenördiga år. Varför han inte ska betitlas nörd är väl självklart, en nörd behärskar i synnerhet ett ämne till fullo och är smått besatt av det, men Krille är inte en enämneskille sina smått rollspelsgalna tankar till trots. Vad jag saknar hos Krille är två saker - han bor äckligt långt bort och han har ingen flickvän (inte än om jag förstått rätt och vore jag inte gift så... hm... oups)

De som här följer har jag mindre grepp om... varför är ju självklart, jag har inte umgåtts med dem i verkligheten. :gremsmile:

Ymir. Mannen med ångest som mellanled (ack om jag bara finge delta i en av hans spelomgångar). Den här gynnaren är iofs inte bara en ångestman. Han har humor som han blandar in i ångesten med jämna mellanrum.

Rising. Jag trodde forumet hade bara en ångestskrivare. Men Rising har överaskat mig. Dock är det inte hans stora profil om man säger...

Wilper. Är snacksalig över IRC, inte lika i gasen som forumare. Men det jag har sett är en något aristokratisk och distingerad stil över inläggen. Vilket kommit mig att kalla honom Vilden på irc... men det är mest personligt, det var han som började med "smeknamn". :gremsmile:

Herr Nils. En uppslagsbok i vapen och "medeltida" strid. Mannen är bara så skön, vem kan som han djävlas med det faktum att han är dyslektiker och få det att vara ett "andras problem". Dessutom så skulle jag gärna ta en fullständig lektion i långsvärdsteknik av honom. Han har familj, och ändå hänger han kvar här. (ja, jag vet att han inte är ensam om familj döh)

Ja, det var ett axplock och allt eftersom ni presenterar eran syn på era favoriter (och nej, jag har inte tagit med alla, jag har glömt folk som jag saknar, som jag inte tänkte på för tillfället osv) så kanske vi kontrar varandra.

Rising

Vila i frid
Jag tar några av de jag aldrig träffat:

Feliath
Jag har lite svårt att föreställa mig hur han kan låta när han pratar och hur han rör på sig, men jag har en bild av någon som lever lite efter det där som Sting sjöng: "a gentleman will walk but never run" (och så är jag övertygad om att han skulle se det som en förolämpning att bli associerad med Sting). Feliath är rolig när han kverulerar, men det har jag jättesvårt att föreställa mig hur han gör i verkligheten: Går han upp i varv (som jag) eller är han lite skön som en nersutten gubbig och "fisgnäller?" Jag vet inte.

Morgoth
Ett enigma. Framstår han som lillgammal? Det borde han ju, men likväl kan jag inte tänka mig det. Jag har en skön bild av Morgoth som påminner lite om hur jag betraktade tjejer när jag var ung (nä, inte på det sättet); jag menar att de framstod som så himla världsvana och "genomtänkande" på något vis, och man fattade helt enkelt inte var de fått allting ifrån, samt hur de hunnit. Å så har jag sett lite bilder på Morgoth där han var långhårig samt hört att han spelar teater, så utifrån det drar jag slutsatsen att han är den sensitiva typen av esteter (inte rövhålen med svart polotröja (=en sådan som jag stundtals poserar som, med andra ord), utan de som är duktiga på riktigt; utan att marknadsföra sig själva).

Johan K
Jag har jättesvårt att tänka mig Johan K arg. Det måste han förstås vara, då och då, men i mina ögon så verkar han vara jättepositiv och glad; och jag tror att när han blir gammal så kommer han bli en sådan där farbror som alla barn älskar; en sådan där som gör bort sig med flit när släkten har femkamp för att locka till skratt. Å så får han alltid vara tomte, år efter år.

Gurgeh
Min bild av honom är en person som inte känner att han så mycket att bevisa; vilket bör ses som en jättekomplimang. Sedan vet jag inte riktigt - är han en sådan som dricker öl eller vin (bildligt talat, alltså)? Min bild av honom är nog att han inte riktigt platsar in varken på gallerier eller fotbollsarenor - äh, ska jag gissa så gillar han caféer, att cykla omkring i staden, titta på bandy och göra andra studentikosa grejer. Kanske åker han rentutav telemark/långfärdsskidor/-skridskor? Bara en gissning.

Ymir
Jag har en bild av Ymir som dagdrömmare, melankoliker och romantiker: En snubbe som navigerar efter sina känslor med öppna ögon och som därför hamnar i alla möjliga områden (annars förstår jag inte hur en och samma person kan få så skilda intressen såsom Kina, Buffy och Conan, osv) - och som pga detta lär sig mycket inom sådant som andra nöjer sig med att ha fördomar om för att "alla vet ju att..." - han har bland annat kunnat visa mig en helt ny dimension hos just Conan som jag inte hade en blekaste aning om innan.

Muggas
Jag har mött två av forumets hårdingar; Vitulv och Herr Nils - och de har båda förvånat mig med att vara jättesnälla och mjukismysiga i verkligheten. Så när det gäller Muggas så har jag lärt mig min läxa; jag föreställer mig honom som en jättesnäll och lite tillbakadragen kille med stort hjärta - en sådan där som man snabbt anförtror sig åt. Men nu, bara för att jag sagt det, så kommer han säkert visa sig vara rena hulligangrobianen som ser kravaller såsom ett kul sätt att förfesta... :^)

Krille
Jag föreställer mig att hans avväpnande självdistans ger ett lika tydligt intryck i verkligheten som på forumet. Jag tror inte att han är en person som tar upp mycket plats i ett samtal med många inblandade; snarare föreställer jag mig honom som en snubbe man helst vill prata med i ett mindre sällskap. Ibland inbillar jag mig att han skulle kunna vara lite blyg i början, medan jag vid andra tillfällen gissar att han är mer frank och uppriktig oavsett hur bra han än känner de han umgås med. Å så tar jag förstås för givet att han är lika blixtrande intelligent i verkligheten som på forumet, men det ämnet har jag svårt att brodera ut utan att ta till rent smicker.

/Rising
som tvingades utelämna en massa forumiter som han har starka intryck av, såsom Walium, Han, Dimfrost, Feuflux, Vindhand, Quan'talis, Nightowl osv, samt en massa som jag faktiskt har rätt svårt att placera, förutom att jag förknippar dem med vettiga inlägg, såsom Saxifrage, 2097, Snow, Targon, Lindenius, w176, RipperDoc, m.m. eftersom det skulle bli så djäkla långrandigt annars. (och nej, bara för att Du inte är nämnd ovan så betyder det inte att jag är ointresserad av Dig, det är bara det att jag har en väldigt begränsad hjärna och har förbisett dig just nu)

Johan K

Gammal & dryg
Nu ska vi se här... De jag redan har träffat har mångt & mycket stämmt på pricken på hur jag tänkt mig att de är...

Dock så är det många som jag fortfarande vill träffa, men för att nämna någon så blir det de här..

LSW
Skulle vara trrevligt att träffa dig åxå, verkar vara sådär gemytligt trevlig. Så om du fixar nått mer LadyCon så hoppas jag att man kan dyka upp, så man får träffa dig.

Rising
Lite av forumets mystiker tycker jag.. :gremwink:
Skulle vara mycket trevligt att träffa dig nån dag !

Wilper
Dels för att träffa dig & dels för att det skulle vara trevligt att lira Höstdimam med dig. Åxå för att man har snackat via IRC & sådant..

Eller ja, egenligen så vore det trevlig att träffa varenda en som finns här... Med anledning av att det är trevligt att träffa folk IRL, istället för att "bara" träffa dem här på forumet & #rpgonline

Mouja

Hero
Men...

... måste alla vara så trevliga? Vi mindre forumpersonligheter vill höra allt skit! ;)

Feuflux

omjonasson.se
En klase folk

Vansinnigt svårt det här... men jag ska försöka. :gremsmile: Eftersom personangrepp inte är tillåtna så kan jag ju inte nämna omkring 95% av folket här (joking) så är ni inte med på min lista så hatar jag er (still joking).

Rising : den enda på forumet som vid en banning skulle föranleda kravaller hos resten av forumiterna. Kreativitetsguru (som suger apa på att göra klart saker) av stora mått och generellt geni. Hålls ibland tillbaka av överdriven fascination att hålla med minoritetsåsikter. Ibland är en minoritet en minoritet för att de har fel...

Krille : mannen som vet allt. Ibland är detta ett problem eftersom han har fel och ändå går på som om han visste allt. Helt oersättlig när det kommer till frågetrådar.

Han : min gamla DoD-idol från min forumitbarndom. Han säger fortfarande vettiga saker är och överlägset den forumit jag är mest lik (tror jag, äh, stryk överlägset). Skriver alldeles för långa inlägg så jag orkar inte läsa allt han skriver men det är säkert bra grejer däri...

Johan K : skägget med tillhörande man som kan svara på allt. Ingen annan kan svara på de mest skiljda saker såsom Johan K. Och jag är säker på att han förr eller senare kommer med en riktigt djup analys av någonting.

Vulf : Numera mest känd för helfånigt namnbyte. Whyyyy? Killen som ändrade min synpunkt på banningsgränserna. Ingen annan överskriver dom så ofta/elegant/hemskt såsom Vulf. Och ändå är han kvar. Tur är väl det förresten för han är en toppentyp när han inte får för sig att vara ett drägg.

Selethil : För mig mest känd för att hamna i småbråkiga deltrådar med valfri motståndare. Sel kan ha rätt, han kan ha fel, men han lägger inte ner utan är villig att tala för sin sak. Vilket är otroligt skönt när han har rätt.

Feliath : mannen med tre dimensioner. Skämt-Feliath den mycket roliga filuren man kan prata med i vrållådan och bli glad. Babbel-Feliath som använder alldeles för mycket svåra ord och som jag raskt tröttnar på. Arg-Feliath som gör bort sig med pinsamt forumsskäll. Han är dock den förstnämnda i princip nonstop.

Quan'talis, Insignia, Muggas : ni får dela kategori. Ni är alla vansinnigt roliga att prata med men jag ser er inte så mycket inläggsmässigt (vilket inte spelar nån roll eftersom vrålan är viktigare än forumet). Insignia är dessutom puzzle pirates-spelare och därför mer värd än ni vanliga dödliga.

Dimfrost : mannen som ogillar saker. Feliath sa på DanCon4 att Dimfrost ogillar så mycket att på hans top10favoritlista finns med 7 saker som han hatar. Det är bland det roligaste nån någonsin sagt. Dimmis har bra musiksmak, men i övrigt är hans smak så hemsk att jag inte vet vad jag ska tro :gremwink: , men han kan alltid prata för sina intressen och det beundrar jag.

Arvidos : jag vet inte om jag flörtar med Arvidos eller om vi hatar varandra och vill mörda den andra. Troligtvis både ock. Jag tror aldrig någonsin vi pratat om samma sak när vi chattar på samma ställe...

Dnalor : världens näst bäste seriemakare för tillfället. Endast guden Pete Abrams roar mig mer med en serie. Jag är säker på att jag har fler åsikter men dom har jag glömt bort.

Nu måste jag äta... kommer mer om jag får inspiration och orkar bry mig.

Johan K

Gammal & dryg
Re: En klase folk

Johan K : skägget med tillhörande man som kan svara på allt. Ingen annan kan svara på de mest skiljda saker såsom Johan K. Och jag är säker på att han förr eller senare kommer med en riktigt djup analys av någonting.
Hehe !
Ja, när ni minst anar det så slår man till med ett riktigt djuplodande inlägg...
Dock var det kommer & när, det är en helt annan fråga... :gremgrin:
Den som väntar, får se... :gremwink:

/ Johan K, som i övrigt håller med Feuflux ! :gremlaugh:

Rickard

Urverk speldesign
Instämmer med detta

Instämmer med vad Feuflux skrev, på precis allt.. Det kanske inte är så konstigt, för vi är faktiskt rätt lika..

Feuflux
Jag kommer inte ihåg så mycket av Feuflux när han var "yngre".. Han har en tendens att aldrig märkas på forumet.. Jag blir jämnt så förvånad över att han har över 1500 inlägg på forumet.. Vad har han skrivit om? Annars gillar jag den killen som fan (trots hans musiksmak - förvisso bryr jag mig sällan om någons musiksmak, så länge jag inte tvingas lyssna på det) och jag antar att om vi bott i samma stad så hade vi varit riktigt goda vänner..

De flesta av de aktiva (och kända) forumiterna har jag mött IRL (eller via irc), så jag har inte direkt några förväntningar om hur de är.. Om jag ska vara jättegenerell så har alla varit genomtrevliga, även de som beter sig som ondskan själv på forumet.. De yngre brukar dock vara rätt blyga mest hela tiden, antagligen av respekt för äldre rollspelare.. Undantaget är när den yngre känner några utav de andra..

/Han som är mer nyfiken på vad de mer okända forumiterna tycker om andra forumiter

<font size="1">[edit] Ändrade signaturen, till en som faktiskt hade ett egenvärde..</font size>

Feuflux

omjonasson.se
Jag fick ungefär 500 XP för fulevangeliet... [ANT]

Och inte fan förtjänade jag det. :gremlaugh:

Och att jag inte märks är för att jag inte joinar in i argumentation typ alls (eftersom jag oftast bedömmer argumentationen som meningslöst, 2 sidor turas om att inte klara av att se saken ur motståndarens perspektiv) samt att jag av gammal vana ogillar extrema åsiker åt samtliga håll.

Feuflux

omjonasson.se
Feuflux fortsätter

Nu ska jag dra lite namn till, är ni inte med den här gången heller så... är jag ledsen.

Kommentar till Han: du skrev ju 1500 inlägg och inte 2000 xp. Sorry. Skyller på trötthet, men jag bortförklarade mig ändå i det inlägget.

Nu kör vi, håll i hattarna (har ni ingen så får ni hålla i någon annans hatt):

Dante : Världens bästa husägare! Han är även forumets D&D Judge Dredd och har vid tillfällen mosat antiD&D-fanatiker till min stora glädje. Plötsligt känner jag att jag inte vet så mycket om honom... så jag slutar här och utbringar ett fyrfaldigt leve för DanCon och nördträffar.

Storuggla/Nightowl : det är rätt kul att de här båda liknar sig vid ugglor eftersom det är så lätt att klumpa ihop dom. Både skriver för mycket OT (frågan är om det märks mer när OT-drägget nummer ett är bannad) vilket emellanåt stör mig, men sen skriver de bra grejer och blir omedelbart förlåtna. Storuggla besitter en grym systemkunskap och han lyckas alltid svara på versionfrågor om 7th sea och allt vad det är. Respekt. Nightowl har ingen motsvarade supertalang utan är "bara" generellt trevlig och skriver intressanta saker.

Entomophobiac : den argaste forumiten bland mina favoriter. När(Om) jag får en egen tv-show ska Ento få en bokrecensionshörna och få vansinnesutbrott över kulturell smörja. Det skulle bli bra tv. Ento gör alltid ett underbart jobb när han skriver om saker han brinner för.

Zaphod/Morgoth : ledsen att jag alltid klumpar ihop er men ni (och Arvidos) verkar ju alltid hålla med varandra ändå så det kan inte spela så stor roll. Jag beundrar ert engagemang i zonker och protektorat och grejer och om ni någonsin skulle skriva nåt intressant så lovar jag att läsa det. (Notera att intressant här anspeglar på Feuflux personliga åsikter om nån nu inte fattade det.)

w176/Bastion : många duetter här. Så ännu en, friformsduetten. Eftersom friform intresserar mig lika lite som samberättande (jag vill ha en SL och regler dammit) så har jag inte så fasligt bra koll på er. Speciellt inte Bastion som vid tillfällen verkar lite folkilsk även om han säkert är mjuk som ett garnnystan. w176 spelar på sin ond-image såsom jag spelar på min klichéimage. Jag vet inte alls hur verklighetsförankrad den är så det skulle vara kul att träffa dig nån gång för att se hur djup du egentligen är.

Yassilus : min man på insidan av forumet. Glöm aldrig att utan honom hade jag aldrig hoppat in i julkalendrandet (tror jag). Ingen människa kan vara mysdeprimerad såsom Yassilus (nej, jag förstår mig inte på honom) men när han är på rätt humör är han absolut en av mina bästa forumsvänner.

MrG : får beteckna "frisk fläkt"-människorna eftersom han för tillfället är den friska fläkten. En typ som dyker upp från tomma intet och skriver intressanta och välformulerade inlägg och som inte är indoktrinerad av 400 års forumsvistelse. Jonas Karlsson är ett annat exempel på frisk fläkt.

Sedan finns det en miljon (nej) människor som jag kan namnen på men egentligen inte har nån åsikt om alls. Chrull, Yyy, LSW, Bearnie (han är skitrolig men vad fasen gillar han för rollspel?), m.fl

Målsättningen var att berömma/gnälla på alla, jag vet inte om det lyckades men jag gjorde mitt bästa. Blev nån förolämpad nånstans så kom ihåg att det är vansinnigt enkelt att förolämpa Feuflux tillbaka...