Arrogans hjälper. Det är mer eller mindre den drivande faktorn bakom allt jag skriver. Folket måse få höra vad jag tycker om Paladins! Hur kan deras dag annars vara fulländad? Jag måste skriva det så att de kan läsa det och sola sig i glansen från mina ideer!
Rent praktiskt hjälper det att multitaska lite, sätt på en skiva (eller spotify playlist) du gillar eller starta en film du redan sett i bakgrunden. Då har du en stor distraktion som du kan fokusera på isället för många små.
Det hjälper också att gå runt med något du kan skriva ner ideer på. Jag har min ipad med på jobb så att om jag får en bra formulering eller så i huvudet kan jag skriva ner den direkt. Sedan behöver jag bara skriva orden som leder till den formuleringen sedan. Var inte rädd för att skriva saker i fel ordning och sedan flytta dem.
Att sätta upp stolpar har redan nämnts men det tål att nämnas igen. Det är därför jag har en mall att utgå ifrån i alla mina fokus trådar.
STÄNG AV RÄTTSTAVNINGS PROGRAMET! Du kan kolla det när du är klar och ditt flöde inte störs.
Men viktigast är att bara göra det, bara börja och skit i om det är bra eller dåligt tills du är en bit in. Man kan alltid gå tillbaks och ändra saker.