Trots min samling av Eonböcker vet jag fortfarande inte hur en soldier ser ut. Är det någon som vet hur de ser ut och var jag kan hitta informationen. Kan jag utgå från att då namnen är nordiskinspirerade så ser också människorna nordiska ut?
De har ett nordiskmedeltida samhälle (skog+relativt fritt, inte så mäktigt m.m.) men med ett mer sydländskt klimat (inte långt från djungelön Takalorr). Så andelen mörkhåriga och/eller brunögda torde vara högre än i Norden under medeltiden.
Jag brukar jämföra klimatet i Soldarn med klimatet i södra Frankrike mot medelhavet(fast mer skog i soldarn än i dagens Frankrike). Så jag antar väl att folket ser ut ungefär som fransmän
Jag har uppfattat att Vanarer är ganska lika oss här i norr, men i soldarn som har varmare klimat är dom nog mörkare i hyn. Det är lite upp till dig att bestämma hur dom ska se ut, ska ha röd hy och och rosa ögon har dom det. Fast det skulle nog inte vara skoj. På neogames hem sida finns det ett extrkapitel till Mundana som beskriver dom olika folken.
den soldiska mannen ur bondeståndet bär hosor(ben värmare, typ långa strumpor), tunika(knälång utanpå blus), en slitstark mantel och en struthätta... :C)
den soldiska kvinnan ur bondeståndet bär klänning,undekjolar och när det är kallt även underbyxa och kofta/jacka...
adelsmännen/damerna är ganska kraftigt influerade av det sabriska modet... vilket även det är ovanligt löjligt, tackar vet jag asharier. :C)
informationen står i Asharien & Soldarn, som är det bästa eon modulen.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.