Nekromanti Hur skapar man egna stridskonster? Jag är i nööd!

Spiral

Veteran
Hur skapar man egna stridskonster? Jag är i nööd!

Jag har ingen info om hur man skapar egna stridskonster eller hur dom fungerar helt. Någon som vet något bra ställe på nätet där jag kan hitta den jhälp jag söker eller har någon kanske heöt enkelöt tips att ge?

Tack på förhand från Takalorr. :gremgrin:

lijat

Swordsman
Re: Hur skapar man egna stridskonster? Jag är i nö

Om du har krigarens väg eller vapenmästaren finns regler där.

Magnus L

Hero
Jag har ingen info om hur man skapar egna stridskonster eller hur dom fungerar helt. Någon som vet något bra ställe på nätet där jag kan hitta den jhälp jag söker eller har någon kanske heöt enkelöt tips att ge?

Neogames Webshop

Skaffa Vapenmästaren.

sholi

Veteran
jag undrar en till sak... har kollat lite och ränkat lite på exemplet på stridskonsterna i VM. Kunskapskraven är jag med på men inte poäng kostnaderna... jag vill ha mästaranfall hugg i min nya stridskonst behöver jag då bara betala 4 poäng för tekniken eller sju för först tränat anfall (1) sen avancerat anfall (2) sen mäster anfall (4).... 1+2+4 = 7 detta verkar vara lite dyrt men det visas så konstigt i exemplet så att det verkar vara det dom menar...

Om det inte är så fallet är så har neogames inte kunnat hålla sig särskilt konsekventa för om jag kan dra bort kostnaden för så är det ingte så stor vits med att ha kroppskontroll när Mystisk kroppskontroll kostar lika mycket....

att det avancerade anfallet kostar 1(2) är ju att man har ett avdrag på kostnaden men det står att det är 10 poäng och det blir det inte!! inte heller 12 för kunskapskravet!
Exemplet är inte så bra!!!

Du måste betala förkravsteknikerna först.
Alltså, 7 samanlagt för Mästaranfall.
Saken är helt enkelt att man inte lär sig Mästaranfall från första början, utan måste försöka lära sig den i spelet.

Magnus L

Hero
Saken är helt enkelt att man inte lär sig Mästaranfall från första början, utan måste försöka lära sig den i spelet.

Det går väl visst..eller? :gremconfused:

Revan - Inte så påläst i VM ännu..

Det går att ja en stridskonst med Mästaranfall från början, men om man är koboldigt lagd, eller mer realistiskt lagd då är det bättre att skaffa fler billiga tekniker än en enormt bra.
Det realistiska kommer här av att jag tycker att man knapast spederar all sn vapenträning med att förfina ett eller två enkla anfall till perfektionistiska nivåer, utan att man tränar lite olika fintar och tekniker.
Det koboldiska... ju mer destå bättre, eller hur?

Magnus L

Hero
Tycker inte det är det minsta koboldiskt faktiskt..

Precis som i dagens stridskonster finns det folk som försöker få ett brett kunskapsområde och de som vill förfina en viss detalj..