Nekromanti Hur skulle(ej för bobo...)

King Kromm

Hero
att det dvärga fäste som ligger i thalanmur, på gränsen till colonan, blivit utrotat?Det kanske låter osannolikt men det är sant, thalanmur har nämligen under en längre tid (i min kampanj...) låtit ettflertal mycket duktiga magikerjobbat poå att få fram magi som dom skulle kunnna andvända om/när dom anfaller en dvärga fästning, dom lickades, och resultatet blev en som förgiftar och snabbt slår ut dvärgar(dom blit paralyserade), funkar nog på männiaskor/alver/misslor och tiraker medmera också,dom har nu utan några större förluster utrotat det dvägra fästet. Och nu har thalanmur invaderat colonan, perrenien(eller vad det heter),colonan och consaber i en hitils mycket framgångsrik fältkampanj, dom har presis kommit fram till uriens, dom har också brutalt luckats att, mörda både konungen och drottningen av consaber.Alarinn har skickat lite trupper tillconsaber och fler väntar(dom vill inte att thalanmur skall erövra consaber och kanske till och mned anfalla dem).
Men nu till min fråga, hur kommer dvärgarna att reagera?

tacksam för svar

/King Kromm

Flash Back

Warrior
Har man oskadliggjort alla dvärgar i det Ghor-fäste som finns i Thalamur. Annars kommer de nog att reagera med våld och inga visor så att säga.

Re: Reaktion

haha, underbart!
De övriga dvärgarna skulle bli så förbannade att de skulle svälja skägget och dö, så dem behöver du inte oroa dig för. /images/icons/wink.gif

Nä, allvarligt talat så skulle nog dvärgarna ställa sig på consabers sida och skicka stödtrupper till consaber från de angränsande dvärgfästena. Men det är lugnt, skicka bara det thalaskiska kavaliriet mot lillpluttarna så var det avklarat.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

G

Guest

Guest
Hur i helsike gick det till?

Thalamur har väl aldrig haft en sådan stark magi!? (eller armé för den delen)
Och av ren nyfikenhet... hur ser ritualen som de använder ut? Den kräver nog mycket mer filament än en vanlig magiker brukar vilja handskas med...

Jag har själv tänkt använda Thalamur ett tag, men kan inte riktigt tänka mig hur stämningen i landet är...

Ezping Orm

Hero
Dvärgarna skulle nog inte bli så värst glada.. men vad spelar det för roll, enligt ditt inlägg har ju Thalamur ett ganska effektivt vapen mot just dvärgar.

Ezping Orm