Ymir
Liten kantbaron
Mjo, du har kanske rätt. Jag vet inte. Men high-level #Aggro är liksom Mad Max-nivåer av dödskallefetisch, inte lite lagom tacticool.
Högnivå är de inte som en gruppMjo, du har kanske rätt. Jag vet inte. Men high-level #Aggro är liksom Mad Max-nivåer av dödskallefetisch, inte lite lagom tacticool.
ja, tänk om vi hade budget till det kanske i framtida material!Det skulle vara kul och se ett par bilder på Neotec gäng. För jag har svårt att visualisera dem framför mig.
Vi ser några PRD.Det skulle vara kul och se ett par bilder på Neotec gäng. För jag har svårt att visualisera dem framför mig.
Sant men samtidigt så är ju cyberpunk-världar sådana där samhället har fallerat och i sådana så har OC en tendens att ta över/växa sig starka, det kan vara så att antingen så börjar den gamla yakuzan växa sig starka igen eller så dyker nya japanska OC:s upp som tar sig namnet yakuza och tar upp de äldre traditionerna för att ha något att luta sig mot, och/eller det är så man har fått bilden av hur man ska agera genom popkulturen.yakuza i cyberpunk är egentligen en extremt 80-talig och föråldrad idé; yakuzan i Japan är IRL döende just nu på grund av olika samhällsutvecklingar. Detta hade man dock kunnat trycka på lite i Neotech genom att fokusera på yakuzan som en organisation past its glory days, upphängd på gamla ritualer och hierarkier och med ständigt sviktande medlemsantal. Alternativt, vilket snarare är varianten vi kört hittils i materialet, en desperat och trängd organisation som försöker expandera till utländska marknader.
Förstår det, men tycker ändå att man borde känna igen i alla fall några av gängen lutande sig mot stilarna som en grund, innan de lägger på sina gäng/etno/sådan markörer. Istället blir det så att de står helt utanför de fyra stilarna som stilfilmen etablerade som något som genomsyrade hela staden.Tror överlag att stilar och gäng bör separeras lite i CP’77, eftersom stilarna till stor del visar sig på Night Citys arkitektur och vanliga befolkning, medan gängen gör lite sina egna tolkningar och inte alltid tar avstamp från stilarna helt och hållet.
Absolut, men nu gör jag ju kommentarer hur dessa mode- o gängstilar skulle ses i Neotech Edge, o då är deras 80-tals grej o retro cybernetik något som skulle sticka ut.Den 80-taliga inspirationen och bulkiga cybertechen är ju tillika ett aktivt stilval som följt med Cyberpunk sedan första utgåvan.