Nekromanti Hur spelar ni svavelvinter?

Bassejr

Hero
Jag blev lite intresserad av olika syner på spelet Svavelvinter när vi snackat i tråden "Vad är bra med Svavelvinter?"

Det uppstod delade meningar, vissa menade att svavelvinters system var bristfälligt, och andra menade att spelet var bra, av olika anledningar.

Så Hur spelar ni svavelvinter för att upplevelsen ska bli så bra som möjligt enligt er?

Personligen tycker jag det var roligt när vi spelade med profetia, och väldigt ambitiösa öden. Jag spelade en karaktär vars öde var att lära sig så pass bra demonologi att hon kunde stiga upp och bli likvärdig med gudarna. De andra två skuggmakterna var en mäktig druid, och en avatar av Hereshkigal, dödsgudinnan.

Vi modifierade tärningsekonomin så att ödeskalken i teorin var obegränsad, vilket resulterade i väldigt mäktigt och övermänskligt spel. Inte helt regelmässigt kanske, och jag förstår väl varför en del inte skulle tycka om sådant spel, men det fungerade bra för tillfället. Vi körde också väldigt episkt och berättande i allt vi gjorde, alla spelarna kommunicerade aktivt med sina skuggmakter, vilket drev storyn frammåt väldigt väl.

Vi slumpade fram en profetia, och diskuterade fram tills det att vi kände att den var spelbar, vi etablerade en intressant story redan tidigt i spel, och absolut viktigast, vi spelade non stop en hel helg, från fredag till söndag, och hade kul. Det var det viktigaste. Den enda anledningen till att något spel jag någonsin spelat har blivit tråkigt, har varit att någon spelare har varit respektlös, eller några i spelgruppen har hållit agg mot varandra.

Så vad är era erfarenheter och tipps?
Regelmässigt, Berättelsemässigt, och Socialt, hur tycker ni att det perfekta spelet byggdes eller borde byggas upp?