Nekromanti Hur sponsring av Rollspel.nu skulle kunna funka …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Som några av er nog känner till har det varit möjligt att sponsra Rollspel.nu med en liten slant (så att Gardener kan betala för domännamn och webbhotell och liknande nödvändigheter).

Den som sponsrat har fått en tjusig blå färg på sitt användarnamn.

Nu har vi möjlighet att sköta sponsringen via en inbyggd prenumerationsfunktion, så jag har ett förslag på hur det skulle kunna funka. (Jag vet att det rent tekniskt är Bobby Magikerns ansvarsområde eftersom han är överkucku för hela Rollspel.nu, medan jag bara bossar över forumdelen. Men jag tänkte att jag i alla fall kan väcka frågan.)

1. Vi nollställer alla sponsringar som skett för mer än ett år sedan.
2. Vi gör det möjligt att betala antingen en klumpsumma (just nu €50) för att bli sponsor på livstid, eller en årsavgift (just nu €10) för att bli sponsor i ett år.
3. Den som sponsrar blir automatiskt medlem av gruppen »Sponsorer« och får det blåa användarnamnet (och den snajdiga sponsorikonen
efter namnet) så länge prenumerationen är aktiv.
4. Vi skapar tydliga och noggranna instruktioner om hur man går tillväga för att bli sponsor och lägger dem på ett lättåtkomligt ställe.

(De som redan sponsrat med €50 eller mer borde såklart automatiskt bli livstidssponsorer.)

Hur låter det här? Tyck!

Storuggla

Champion
Re: Hur sponsring av Rollspel.nu skulle kunna funk

1. Det låter bra.

2. Rought Mice-länken i din sig funkar inte, försök byta .com till .org

Storuggla, fin parafrasering annars

Funderat ett tag på att sponsra och tycker upplägget låter bra.

Möller

Hubert Hortlax
Okej, men låt forumet slippa den snajdiga sponsorikonen.

Gardener

Champion
Varför då? Den är ju snajdig!

Personligen skulle jag föredra bara ikonen istf den lyxblå färgen. Men det är mest för att jag vill slippa hacka forumet. =)

!Paxen

Swashbuckler
Dante said:
2. Vi gör det möjligt att betala antingen en klumpsumma (just nu €50) för att bli sponsor på livstid, eller en årsavgift (just nu €10) för att bli sponsor i ett år.
...
4. Vi skapar tydliga och noggranna instruktioner om hur man går tillväga för att bli sponsor och lägger dem på ett lättåtkomligt ställe.
2. Jättebra! Dock så är det väl lite dumt att man får vara livsstidsponsor bara man donerar roughly 500 spänn? Kan man inte få ha något annat att titulera sig om man donerar på regular basis?

4. Ännu bättre! Har varit svårt för mig att förstå hur man ska göra på ett bra och enkelt sätt (visst, det är väl ganska coolt att ta kontakt med er så att man kan fjäska lite, men man är ju blyg av sig :gremwink: )

Simon

Swashbuckler

Gardener said:
Personligen skulle jag föredra bara ikonen istf den lyxblå färgen. Men det är mest för att jag vill slippa hacka forumet. =)
Färre färger låter som en bra sak!

Dilandau

Myrmidon

Jag skulle gärna prenumerereaaara. Sundast känns att ta det per år, för att stötta långsiktigt liksom.

Inga färger eller symboler för min del dock.

solvebring

Superhero
Låter riktigt bra med en ordentlig struktur för det hela.

... Och färgen ska vara kvar tycker jag. Det har ju "alltid" varit så. Stör inte alls, och traditioner ska man hålla på. :gremwink:

solvebring

Superhero
Så kan man ju kanske se det. :gremsmile:
Personligen vill jag gärna sponsra just för att jag gillar rollspel.nu och gärna bidrar till dess chanser för att rulla vidare och utvecklas. Har dock inte sponsrat ännu just för att jag typ inte vet hur man gör.
... Har dessutom för mig att det är Paypal som gäller och det har jag inte vågat mig på än.

Dimfrost

Special Circumstances
Dante said:
(De som redan sponsrat med €50 eller mer borde såklart automatiskt bli livstidssponsorer.)
Hur ska man komma ihåg hur mycket man har sponsrat med? Har för mig att det var 200 + 200, men senast var väl för fyra år sen eller så. Bortsett från den där autosponsringsgruppen man fick som före detta moderator/redaktör, då. :gremsmirk: (Men det gäller kanske inte längre? Annars skulle walium iaf också vara lyxblå.)

Gardener

Champion
Sponsringen tror jag redan funkar, så även guldpengahögen. Lyxblåa färgen måste tills vidare hanteras manuellt, tills jag eller nån annan har haft tid att hacka lite i forumkoden. Att plocka fram vilka som sponsrat tidigare är det nog bara jag som kan göra, som har tillgång till gamla databasen. Instruktioner måste dock skrivas också.

Vad gäller saker jag kan/måste göra så kan det dröja, pga orelaterade orsaker.

solvebring

Superhero
Jojo, att det finns sedan länge och färgen och allt det där, det vet jag mycket väl. Det var hur det går med de nya instruktionerna och den biten jag undrade över?