Nekromanti Hur stor del av er tid upptas av rollspel?

Niklas73

Skapare av Starchallenge
0-2 timmar om dagen, 0-7 dagar i veckan. Just nu. Kan visserligen funder på system då jag ser en film då jag är helt inne i konstruktionen. Men ibland kommer det inte alls.

Boboliwsy

Warrior
Tid åt att spela rollspel: alldeles för lite, just nu. Ska spela idag (All flesh must be eaten), senast var en och en halv månad sen.

Tid åt att fundera kring/läsa om rollspel: kanske 0-2 timmar om dagen (då jag funderar på äventyr, slp's, rp's, eller läser om rollspel här på wrnu eller på andra ställen på nätet, läser i rollspelsmoduler osv)

//Boboliwsy - snart dags för zombieslakt (eller RP-slakt)!

Johan K

Gammal & dryg
Det blir ju allt som oftas nått litet läsande av rollspel varje dag.
Dock blir det lite mer i & med att jag köppte Götterdämmerung, så man sitter/ligger ju & läser id et spelet ganska mycket för tillfället.

/ Johan K, som just blivit lite koffeinhispig...

malmkvist

Warrior
Om man bortser från att man tittar varje dag på forumet, så blir det inte så mycket just nu. Jag jobbar för tillfälet och kommer hem till Sverige om en vecka. Jag hade tänkt fundera mer på en ny CoC kampanj, men har inte hunnit så mycket tyvärr, men det skall bli ordning på det när jag kommer hem igen.

Renfield

Swordsman
Rent spelande: Vanligtvis en kväll i månaden, ibland två eller ingen.

Planernade för rollspel, läsande av rollspelsmoduler, fippel med regler och planer, etc: Två till sex timmar om dagen, medräknat halvt oengagerat tänkande i bakhuvudet när man titar på film eller dylikt.

Dewain

Veteran
Det rör sig om några timmar om dagen då jag på ett eller annat sätt tänker och funderar på/runt rollspel. :gremgrin: Rent konkret spela rollspel blir ungefär en gång i veckan. Så det är nog ganska mycket med tanke på att jag har jobb, barn, sambo och hus som även de ska ha sin beskärda del av min dag. Viserligen så finns det även dagar då jag varken har tid eller lust att fundera på/runt rollspel. Inte ofta men de finns. :gremwink:

/Dewain funderar på vad för hemskheter som kommer att uppenbara sig på nästa spelmöte.

Jag spelar typ 3-4 gånger per år (i princip alla speltillfällen är på Gothcon)

Jag tänker på rollspel kanske 30 min per vecka.

Men mina kompisar vill börja spela lite, så jag ska försöka att vänja dom vid Call of cthulhu.

AEGIS PRIME

Swordsman
Som spelledare åt Dewain och Malmkvist så har jag en del att göra och en stor del av min fritid går åt till rollspel. Men i bland hinner jag inte med det