Nekromanti Hur tror ni det går i OS ?

Johan K

Gammal & dryg
Jehepp, då vart det ju dax för en gefla massa sport i & med att OS drar igång.
Hur tror ni det går för sverige ? Hur tror ni det går överlag ? Får vi se några dopingskandaler ? Får vi se några andra skandaler ? Vilka sporter kommer du att se ?

/ Johan K, som skall följa OS gasnak mycket iaf

Marcus J

Hero
Alla är egentligen dopade så en och annan "skandal" kommer det väl bli, det är ju inget egentligt OS utan dem.

Sen ska jag titta på skeleton (engelska namnet, vet inte vad det heter på svenska) som är precis som rodel fast man ligger med huvudet först. Min tanke är att det inte kan finnas så många gamla veteraner i den sporten, trots allt så måste ju en crash betyda slutet på karriären. Måste vara en bra TVsport dock.

Sen tycker jag personligen att sommar OS är mycket roligare än vinter.

/Marcus vet dock inte om det sänds några sådana tävlingar.

Evil Peter

Hero
Vad är det som gör att du uttalar dig som att alla är dopade är någon form av sanning? Lite kul när det inte är någon dopningsexperts åsikt, samt att t ex curling-spelarna har väldigt mycket mindre att vinna på att dopa sig än de skulle sätta på spel. :gremsmile:

För att vara lite mer on topic tror jag Sverige har mycket goda chanser att göra det vi misslyckats med de två senaste olympiska vinterspelen, dvs ta ett guld. Jag håller Anja Pärson, curling-lagen och Björn Lind som största chanser. Andra nämnbara chanser är väl Anna-Carin Olofsson och herrlaget i ishockey.

Curling är för övrigt en favorit bland de små sporterna och kommer gilla att följa de turneringarna.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag tänker göra den djärva förutsägelsen att Norge tar fler guldmedaljer än Sverige.

/tobias, äter Nostradamus till frukost, med mjölk.

Arfert

Facit
Ska försöka undvika kanalerna som visar OS så gott det går.. men det går nog som det brukar.. en handfull medaljer kanske..