Nekromanti hur vanligt är det med vampyrer(lamia) i eon?

Mouja

Hero
Lamior - Partyfolket

Hur många de är borde vara ganska svårt att hålla koll på då de flesta utav dem smälter in bland befolkningen. De umgås med adeln under nattliga festligheter och försvinner därifrån ganska tidigt för att sedan dyka upp på nästa fest.

Så hur många utav allting det finns är ganska oviktigt tycker jag. Men jag skulle nog säga att det finns åtminstone ett par tusen stycken över hela (det kända) Mundana. Större delen utav dem befinner sig nog runtom i ökenländerna och/eller Damarien, skulle jag chansa på.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
"Jag har funderat på vampyrer lite och tänkte bara undra hur vanligt det är. Jag har inte hittat hur många dom är i nån bok."

Det står faktiskt ingenstans. Det är dock troligt att anta att de är vanligast i Damarien (som var styrt av Lamior en gång i tiden) samt i momolan där det numera finns många lamior. Det är alltså väldit mycket upp till spelledaren att bestämma mängden Lamior. Betänk dock att det är bra att inte ha alltför många Lamior i en och samma stad då de till slut kommer dra på sig uppmärksamhet med sitt blodsnaskande. Vart den gränsen ligger har jag dock ingen aning om.

/Naug

Xèrion

Veteran
I damarien som en gång styrdes av lamina kulten är det inte helt omöjligt att få kontakt/konfrontera lamina kulten och dess medlemmar. ja skulle nog säga att storleken på en lamina grupp skulle nog varier emllan allt från 10 till runt 100...i momolan finns det rapporter om att lamina kulten "synts till"