solvebring
Superhero
Aha, ja det ställer ju allting i en helt annan dager. Synd dock att det ska vara så. Visst, fint att alla spelar sin roll väl, det är ju vitkigt. Fsat är inte spelet viktigare... Jo. Bör man dessutom inte som författare ha sådant i åtanke förresten? Det känns lite olustigt att skriva ett konventsrollspel som har lätt för att skära sig. I och för sig är det aldrig lätt att skriva scenarion, de blir ju olika för varje spelgrupp, men generellt tycker jag att man vid konvent ändå bör hålla en viss standard på att det ska flyta.Jag måste få förtydliga: det var ingen som faktiskt sa så utan det var bara in game/karaktärsspel, alla höll hårt och fint på sina värderingar. Det var alltså inte bara en rollperson som inte ville göra, utan alla. Ingen hade låtit sig mutas heller antagligen.
Hade det bara varit en eller två av fem som satt sig på bromsklossen hade det nog löst sig i alla fall, men när nu alla hade anledning att dra åt olika håll så... ja, då blev vi kvar på stället.
Fast nåväl, sådant kan ändå hända. Jag tycker i så fall att det du gjorde är det bästa oavsett min personliga teori. Det finns ingen idé med att hålla på personligheten om det ändå ska betyda att man inte kan spela vidare. Handlingen måste ju fortgå för att man ska kunna spela.
Och ja, hade det inte varit samtliga hade ni nog efter vad jag själv tror kunnat spela vidare på det och därigenom kunnat komma vidare.
... Det kanske förresten är sådana här sammanhang som konvent då man verkligen borde köra med att bara skriva ut koncept på rollerna. Det gör ju saker så mycket enklare. Nu blev jag dessutom skitsugen på att skriva ett scenario med färdiga roller som bara har koncept på typ tre ord och se hur spelarna sköter det hela...