Nekromanti Hurra fram mig til mååål nu då snääälla

Niklas73

Skapare av Starchallenge
OK! 1000 sidor korrläst. 600 sidor kvar. Deadline i jul. Hurra fram mig för jag är helt slut på tabeller, regler, hänvisningar etc etc etc. Jag ber om ursäkt i förväg om saker kommer vara fel för på så många sidor vore det väl konstigt om inte det skulle ske men jag behöver ert STÖÖÖÖD att fortsätta korrläsningen så ni kan få ett grymt spacespel lagom till jul: Starchallenge!

Trött men envis.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Men om du inte blir klar...

...så kan ju inte jag avguda dig för ett otroligt jobb... Så se till att bli klar nu! :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg
Hej Heja !!

Jag är ju mäkta imponerad av dig !! Att korrekturläsa så mycket !!
Så jag väntar med spänning när det kommer ut !!

Eksem

Champion
Du är galen

Du är galen, på ett sätt som är lika delar skrämmande och inspirerande. Jobba på!

För mig som inte vet nåt om Starchallenge, utom att det är skitmånga sidor och rymdigt, kan du berätta mer (eller länka till lämpligt inlägg). Framförallt skulle jag vilja veta varför det är så sjukt stort? Vad innehåller alla dessa sidor?

Man Mountainman

Storsvagåret
Heja!

Tja, jag har ju lovat att jag ska köpa ett ex, så då vore det väl förjäkligt om det inte blev klart.

kalcidis

Hero
coo pon dat bwoy! Yuh feel no way

Grymt jobbat! och precis som eksem undrar jag vad 1600 sidor är för monsterprojekt.

Men när du läst resterande sidor (som är mindre än hälften) så är det bara fe bunks yuh res och njuta av ditt arbete. Yuh gwaan bwoi an mash it inna nyabinghi-stylee.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Run Forrest run!

Jag håller faktiskt med föregående skribenter och undrar helt ärligt vad det är som tar upp 1600 sidor i anspråk? :gremshocked:

/Naug, undrar

Niklas73

Skapare av Starchallenge
TACK!!!

Det värmer. 1600 sidor... OK men det är alltså 1 1/2 radavstånd 12 pts times new roman vi snackar om. Efter sättning bör man komma ner till hälften. Jag tror itne det är mycket värre än Eon. Tror jag alltså.

Vad som tar så mycket plats? Jag har velat göra ett spel som man kan bygga ihop mycket själv. Jo för tusan, man kan spela det rakt av det är inget man måste bygga ihop. Men jag har gett chansen att klistra på regler som gör det mer avancerat och möjligheten att plocka bort de regler man tycker är onödiga. Man ska sas kunna anpassa nivån precis som man vill ha en. Det kallar jag för MULE Multi Level.

Sen har jag en värld på 450 sidor. Jag vill ge den som köper spelet en grymt fet värld att få tonvis med inspiration från och uppslag till hundratals kampanjer. Det är altså 9 provinser med 140 delprovinser som är beskrivna. Utöver det 150 sidor om lag ordning statsskick, religion, terrorism, samfund bla bla bla. Jag kommer knappt ihåg. Till detta följer 7 Stjärnkartor man kommer tanka ner från nätet för de är i A3 format så har man möjlighetatt skriva ut i A3 så kan man göra det. Annars tar man ner och gör om det till A4. Det finns också specialskriven musik till spelet om man vill ha en stämningsförhöjare som är skriven av en svensk kompositör inom house och Drum and base.

Sen är det en förteckning över en massa olika fordon. Regler för all från ubåtar till rymdskepp. Det finns något som liknar mutationer och något som kan tänkas likna magi (om man så öänskar, annars kan man uteslutadet helt om man tycker attdet är hojus pokus trams).

Jag har kanske en förkärlek att skriva mycket också men - jag har skrivit spelet så att en nybörjare SKA kunna ta det till sig.

Men den främsta anledningen är att jag vill leverera ett spel som ska kännas helt och stort. Jag vill ger er världen direkt och jag vill att ni ska få ha så mycket regler ni vill (Nu kan man säkert tutvidga med 500 sidor till i form av regler för att få en realistisk Eonkänsla men det har jag avstått från).

Sist men inte minst så tillkommer en skön detalj i kampanjreglerna som tar spelledandet till en ny nivå. Jag har itne häört talas om det, itne settdet och hoppas ni ska få riktigt stornytta avdet oavsett vilket spel ni spelar.

Så har jag tänkt. Och hoppas att det låter bra för er. Till en början skrev jag det här för mig själv. Sen upptäckte jag detta forum och har fått glada tillrop. Nu skriver jag för er. Även om stavfel och regelfl kommer existera så har jag gett100%. Hoppas ni kommer gilla det.

Tack för att ni hejar på mig. Fortsätt med det för min hjärna är på väg att kolappsa under VEP, SEP, FEP, ELD, VT, Kalla motorer, Deltaraketer, Pumpar: KV 4000, Automateldsregler, Initiativ (ja jag har det), RST, STT, VST och alla 33 grundegenskaper (man behöver bara ha 10 om man vill), Subower, Stjärnvärlden, etc etc etc etc.... Ni hajar. Plus alla diskussioner här som får en att undra om man ska skriva om men i de flesta fall har jag funnit att det är okej som det är. men mycket härifrån har förlängt tiden. Ni är klipska ni.

Tack iaf. Fortsätt hurra. Jag ska fixa det här så ni som vill får Starchallenge.

TACK.

Johan K

Gammal & dryg
Å jä**** !!

Eeepp..
Nu blev jag om något ännu mer imponerad & sugfen på dit spel..
Hur har du tänkt att sälja det & sådant ??

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Å jä**** !!

Ja. Jag kommer trycka upp ex med hjälp och pröjsa det ur egen ficka. Sen kommer jag sälja det. Fört att gå +/- 0 kan spelet komma kosta men jag hoppas att det är värt priset. Då dagen närmas ska jag fixa en hemsida för spelet, eventuellt ett forum opm man inte kan dela på något här eller hålla till på scifi forumet och set ill att NI spelare får komma till tals med idéer, rättningar, teknologi, skepp och mer än gärna illustrationer för se det är något jag lider brist av.

En preview kommer att komma framåt/efter jul då jag har en aning om när spelet kan komma att lanseras. Jag kommer också om det blir en efterfrågan lägga upp en version man kan tanka ner.

Johan K

Gammal & dryg
Okay !!

Ok, då är jag med !!
Ska bli skoja iaf.
Ser ifram emot det hela !

fusk

Warrior

Hur mycket pengar är det du talar om? Jag har för mig att du har sagt något om en 600-800kr?
Jag måste säga att jag har blivit väldigt sugen på att köpa. :gremsmile:
Men hur är det med StarChallenges värld? Finns det någotting om den någonstans? (Jag kan inte dra mig till minnes att jag läst så mycket om den här på forumet) Jag menar, jag vill ju inte köpa grisen i säcken... Jag vill se ifall världen är något som passar mig.
Men 1600 sidor... :gremlaugh:

Nåja, lycka till med resten av korrekturläsningen(och tryckningen!)!

Niklas73

Skapare av Starchallenge

Ja det finns lite om det på forumet men vart... sök på Starchallenge. jag minns tycärr inte rikgit var. Jag ska i min preview här eller på en eventuell hemsida för spelet lägga ut detaljer om spelet; regler värld med mera. 1600 sidor kommer att bli mindre i tryck. Jag tror inte att det blir värre än neotech men enklare regler.

Efter att ha läst mina regler fram o tebax tycker jag de verkar funka. Jag tror att ni får valuta för pengarna.

Jag kan säga att välrden är så enormt mångfacetterad av den anledningen att alla ska hitta en plats som passar dem. Jag har försökt att få en unik prägel på samtliga 140 delprovinser men ändå ha en enlighet i den provins de ligger i. Så mycket kan jag säga nu men det kommer mer snart. Kul att du är intresserad.

Niklas

DragonLord

Warrior
KÖR PÅ NU DÅ!! Vi måste ju få tillgång till vår favoritjulklapp i tid! :gremsmile:

Pontus - har så mycket att krångla med just nu att han nästan missade tråden...fy skäms...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
*s,mälter*

Åh jag ska. Jobbar mycket men blir nog lugnare då jag börjar plugget. Sen vet jag ite hur lång tid det taratt sätta så det kommer förhoppningsvis ut tidig vår/vinter. men julklappen till er från mig ska bli ett meddelande här med en subjectrad av typen STARCHALLENGE FÄRDIGKORRAT OCH SKICKAS FÖR SÄTTNING,

Promise.

/Niklas

Muggas

Hero
1600 sidor är ett JÄTTEprojekt verkligen... Hur länge har du hållt på med det? Måste vara en herrans massa år. Hur som helst, starkt jobbat! Vill gärna veta mer om det... Kör hårt!